۰
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۷

مذاکره لاوروف و کری بر سر موضوع سوریه

وزرای خارجه روسیه و آمریکا امشب در برلین دیدار کردند و تحولات سوریه را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز با «سرگی لاوروف» همتای روسش دیدار و گفت‌وگو کرد. این مذاکرات که بحث بحران سوریه اصلی‌ترین موضوع آن است، در برلین انجام شد.
«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه امشب گفت که دیدار این دو حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه طول کشیده و بیشتر زمان آن به بحث تحولات سوریه اختصاص یافته است. نولاند این بخش از مذاکرات لاوروف و کری را «بسیار جدی و سخت‌کوشانه» توصیف کرده است.
وزرای خارجه آمریکا و روسیه در این دیدار در مورد راه‌های عملی کردن توافقات نشست ژنو نیز بحث شده است.
لاوروف پیش از سفر خود به برلین هم گفته بود که بحث سیستم‌های دفاع موشکی دو طرف نیز در این مذاکرات مطرح می‌شود.
خبرگزاری «ریانوستی» روسیه گزارش داده است که دو طرف تلاش می‌کنند تا بر سر پیش‌نویس موافقتنامه‌ای در مورد سیستم‌های سپر دفاع موشکی به توافق برسند، هرچند که انتظار نمی‌رود طرفین بتوانند به توافقی در این زمینه دست یابند.
آمریکا قصد دارد در دهه آینده سپر دفاع موشکی خود را در اروپا مستقر کند، که این امر با اعتراض روسیه روبرو شده است. مسکو می‌گوید استقرار این سیستم مستقیما امنیت روسیه را هدف گرفته است. «دمیتری میدویدیف» نخست‌وزیر روسیه هم چند روز قبل به آمریکا هشدار داده بود که زمان برای توافق بر سر نحوه استقرار این سپر دفاعی در اروپا رو به پایان است.
وزیر خارجه روسیه امشب همچنین خبر دعوت دولت این کشور از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را نیز تائید کرد و گفت از اوباما دعوت شده است تا از روسیه دیدار کند.
کد مطلب: 24242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *