۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۶
غالب قندیل:

پاسخ سوریه به دشمنان دندان شکن خواهد بود

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل گزینه دخالت نظامی خارجی در سوریه را دارای هزینه‌های گزافی برای ماجراجویان غربی و عربی بویژه رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد که پاسخ سوریه به دشمنان دندان شکن خواهد بود.
پاسخ سوریه به دشمنان دندان شکن خواهد بود
"غالب قندیل" مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به عملیات پاکسازی شهرهای سوریه از تروریست‌های مسلح مورد حمایت غرب و کشورهای ارتجاع عرب گفت: دمشق با قدرت، کنترل همه امور کشور را به دست گرفت و توان خود را بازیافت.

وی با اشاره به انفجار ترویستی علیه مقر شورای عالی امنیت ملی سوریه تاکید کرد که توطئه آمریکایی چهار شنبه گذشته که امنیت و حاکمیت سوریه را هدف قرار داده بود، شکست خورد. زیرا به رغم شهادت شماری چند از مسئولان امنیتی و نظامی، نظام دمشق به سرعت خلاء به وجود آمده را ترمیم کرده و با پشتیبانی ملت جنایتکاران و تروریست‌های مسلح را تحت پیگرد قرار داد.

قندیل با بیان اینکه هجمه‌های رسانه‌ای غرب و برخی دیگر از کشورهای عربی علیه سوریه، راه به جایی نمی‌برد، گفت: ملت سوریه از دروغ دشمنانش گریزان است و لذا به سرعت انسجام و همبستگی خود را با ارتش ملی خود تکرار کرده و مجموعه‌های مسلح را وادار به فرار از پایتخت کردند.

وی رویارویی فعلی دمشق با نیروهای همپیمان با محور صهیونیسم و آمریکایی را سرنوشت ساز خواند و تاکید کرد که دمشق روز به روز به لحظه پیروزی نهایی بر دشمنان ملتش نزدیک می‌شود.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل گزینه دخالت نظامی بیگانگان در سوریه را دارای هزینه‌های گزافی برای ماجراجویان غربی و عربی بویژه رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد که پاسخ سوریه به رژیم صهیونیستی،‌ترکیه، ‌قطر و عربستان سعودی دندان شکن خواهد بود.

وی مواضع حکومت سوریه و ملت این کشور در رویارویی با هر گونه تهدید خارجی را شناخته شده توصیف کرد و تاکید کرد: گرچه در صورت وجود تهدید خارجی برای سوریه،‌ دمشق تنها نخواهد بود و محور مقاومت در کنار آن قرار خواهد گرفت ولی معتقدم که در آن صورت همه آحاد ملت سوریه یکپارچه به پا خواهد خاست و شکستی سختی بر متجاوزان وارد خواهد کرد.

قندیل درخواست اخیر دشمنان ملت سوریه از معارضان مورد حمایت کشورهای غربی و عربی به منظور تشکیل دولت انتقالی را ناشی از شکست‌های آنها در مقابل دمشق خواند و افزود: اقتدار سوریه باعث شده که همه آنچه در توان دارند را عملیاتی کنند ولی به علت ناکامی در طرح‌های خصمانه خود علیه ملت سوریه، سایر کارت‌های بازی را به سرعت می‌سوزانند.

وی موضوع تشکیل دولت انتقالی توسط معارضان مورد حمایت کشورهای غربی و عربی را گامی به سوی بستن هر گونه تلاش سیاسی به منظور برون رفت از بحران توصیف کرد و تاکید کرد این درخواست در حلقه‌ای از سلسلسه اقدامات مداخله جویانه دشمنان سوریه است که پیش از این مانع میانجی گری جمهوری اسلامی ایران و روسیه در بحران سوریه شده‌اند.

قندیل با اشاره به انتخاب "بندر بن سلطان" به عنوان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی گفت: تاریخ بندر بن سلطان سرشار از توطئه‌ علیه ملت‌های منطقه است و لذا ارتباط تنگاتنگ این شاهزاده سعودی با واشنگتن،‌احتمال ایفای نقش منفی در عرصه سوریه را تقویت می کند.
کد مطلب: 711
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *