۰
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۵

بزرگراه امام علي ۱۳ رجب سال ۹۲ افتتاح مي‌شود

شهردار تهران با اشاره به فعاليت‌هاي عمراني شهرداري در سطح پايتخت از افتتاح بزرگراه ۲۷ كيلومتري امام علي (ع) در ۱۳ رجب سال آينده خبر داد و گفت: امروز همه خطوط مترو با اولويت جنوب شهر كارشان را انجام مي‌دهند.
محمدباقر قاليباف در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مجموعه تحت مديريتش، اظهار كرد: از مجموعه مديريت شهري تشكر مي‌كنم، چرا كه امروز اگر اتفاقي در مجموعه شهرداري تهران در حوزه خدمت‌گذاري افتاده، به اين دليل است كه ميان تمام ارگان مديريت شهري، وحدت و همدلي وجود دارد.

وي با تاكيد بر اينكه امروز شهروندان هرگز بداخلاقي و اختلافي ميان شهرداري و شوراي شهر نمي‌بينند، اظهار كرد: علي‌رغم وجود سلايق مختلف، عوامل شهرداري و شوراي شهر، خدمت به خلق را خدمت به خداوند مي‌دانند.

شهردار تهران با بيان اينكه امروزه در شهر تهران در حوزه فعاليت‌هاي عمراني، از كارهاي كوچك در سطح محلات تا كارهاي بزرگي در حال انجام است و يا انجام شده است، اظهار كرد: بزرگراه ۲۷ كيلومتري امام علي (ع) كه پروژه‌اي افتخارآفرين است و اجراي آن ۳۰ سال بر زمين مانده بود، در ۱۳ رجب سال آينده افتتاح مي‌شود.

قاليباف اقدامات انجام گرفته در ساخت پل صدر را از بزرگترين اتفاقات مهندسي كشور دانست و گفت: درياچه منطقه ۲۲، اتوبان زين‌الدين، خرازي، آزادگان و غيره از بزرگترين پروژه‌هاي عمراني شهر است.

وي با بيان اينكه امروزه كارگاه‌هاي ساخت مترو در همه خط‌ها با اولويت جنوب شهر كارشان را انجام مي‌دهند، گفت: در حوزه فضاي سبز، پياده‌راه، اقدامات اجتماعي، بافت فرسوده و غيره اقدامات خوبي انجام شده است.

به گفته شهردار تهران، مجموعه مديريت شهري تصميم گرفته كه خانه‌هاي بافت فرسوده كه عمده آنان در جنوب شهر هستند، هيچ هزينه‌اي بابت دريافت جواز و غيره پرداخت نكنند.

كارهاي عمراني اگر منجر به تعالي شهروندان نشود، ارزشمند نيست

قاليباف با بيان اينكه معتقديم كارهاي عمراني اگر منجر به رشد و تعالي شهروندان نشود، كارهاي ارزشمندي نيست، اظهار كرد: افتخار شهرداري تهران اين است كه حوزه‌هاي علميه و مساجد را مورد توجه قرار داده است.

وي با اشاره به ساخت بزرگترين دارالقرآن در پايتخت، اظهار كرد: باغ موزه دفاع مقدس نيز افتخار بزرگي است كه امسال در هفته دفاع مقدس به طور رسمي افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران با بيان اينكه در حوزه زيباسازي، مسائل اجتماعي، رسيدگي به ايتام، اقدامات فرهنگي و آموزشي و غيره فعاليت‌هاي خوبي انجام شده است، گفت: شهرداري تهران در موضوع زنان سرپرست خانوار، در حوزه‌هاي اشتغال، كارآفريني و غيره بر چندين هزار نفر نظارت مستقيم دارد.

به گفته قاليباف، شهرداري توجه ويژه‌اي نيز به ايتام به ويژه سادات ايتام دارد.

وي با اشاره به مرگ تعدادي از شهروندان بي‌خانمان به دليل سرما در سال‌هاي گذشته، اظهار كرد: در سه سال گذشته حتي يك مورد از چنين چيزي مشاهده نشده و حتي شده ما در يك شب، سه هزار نفر از افراد بي‌خانمان را جمع‌آوري كرده‌ايم كه البته اين از وظايف ماست.

شهردار تهران اضافه كرد: در كارهاي مربوط به ايثارگران و خانواده‌هاي شهدا نيز، شهرداري تمام كارهايي كه در حوزه خودش باشد را براي آنان انجام داده است.

جنگ تمام شده اما دفاع نه

قاليباف با تاكيد بر اينكه جنگ تمام شده، اما دفاع تمام نشده و ادامه دارد، اظهار كرد: اميدوارم بتوانيم آرمان‌هاي امام (ره) و شهدا را تحت رهبري مقام معظم رهبري به پيش ببريم.

به گزارش ايسنا، وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه تاريخ مديون خانواده‌هاي شهداست، اظهار كرد: امروز متعلق به اميرالمومنين (ع) است و من لايق سخن گفتن در اين زمينه نيستم، چرا كه وقتي حضرت امام (ره) مي‌فرمايند ما از وصف ايشان عاجزيم، ديگر تكليف ما روشن شده است.

شهردار تهران با بيان اينكه ماه رمضان، ماه ضيافت الهي، دوري از بداخلاقي، فساد، ظلم، وابستگي دنيوي و ... است، گفت: اين ماه، ماه صيقل دادن روح است و همانطور كه انسان براي رفع نياز جسم، نيازمند استفاده از غذاي سالم است، روح نيز نيازمند يك غذاي سالم روحي است كه در ماه رمضان خداوند اين فرصت را در اختيار بندگان قرار داده تا از وابستگي‌هاي مادي دوري كند.

قاليباف ماه مبارك رمضان را متعلق به شخصيت امام علي (ع) دانست و گفت: حضرت علي (ع) از همه فضائل در اوج است و اگر فردي بتواند در تمام سطوح معنوي رشد كند، آن حضرت در همه ابعاد به كمال رسيده و اين براي ما افتخار بزرگي است.

وي با بيان اينكه همه گروه‌هاي جامعه نظير فقها، فيلسوفان، ورزشكاران و ... اميرالمومنين (ع) را متعلق به خود مي‌دانند، اظهار كرد: اين گونه است كه حتي آن دسته از افراد غيرمسلمان كه دوستدار عدالت هستند، وقتي نام عدالت را مي‌شنوند به ياد حضرت علي (ع) مي‌افتند. به نوعي مي‌توان گفت در همه جهان نام عدالت با نام امام علي (ع) عجين شده است.

عدالت اگرچه در گفتار شيرين است، اما در اجرا تلخ است

شهردار تهران با اشاره به عدالت و نقش آن در زندگي امام اول، اظهار كرد: وقتي به عدالت به ويژه در زماني كه حضرت (ع) در مسند حكومت بودند، نگاه مي‌كنيم، نكات برجسته بسياري ديده مي‌شود كه اگر در زندگي مولا دقت كنيم مي‌بينيم، عدالت اگرچه در گفتار و بيان شيرين است، اما در تشخيص، پيچيده و در منظر اقدام و اجرا، بسيار تلخ مي‌شود.

به گفته قاليباف، همين اين ويژگي عدالت حضرت علي (ع) سبب شد كه وي به محراب شهادت برود.

انقلاب اسلامي و نظام ريشه در سنت نبوي و حكومت علي (ع) دارد

وي با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي و نظام، ريشه در سنت نبوي و حكومت علوي دارد، اظهار كرد: باورهاي ما در اين نظام به شعور، برداشت و فهم ما از فرهنگ عاشورا و سيدالشهدا بستگي دارد.

شهردار تهران ادامه داد:‌ اگر مي‌بينيم كه امروزه همه قدرت‌هاي ظالم و استكبار جهاني در مقابل ما ايستاده‌اند و ما نيز اين چنين در مقابلشان ايستادگي مي‌كنيم و هراسي نداريم، به اين دليل است كه اميدمان به مهدويت و منجري بشريت است.

قاليباف با بيان اينكه انقلاب و نظام ما، ريشه در فقه جعفري دارد، اظهار كرد: اين انقلاب و نظام ريشه در اين مكاتب دارند، نه مكتب ايراني.

به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر اينكه ما بايد تلاش كنيم كه همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند كه نظام ما ريشه در حكومت علوي دارد، جامعه را به آن سمت سوق دهيم، اظهار كرد: بايد به اين موضوع توجه كنيم كه هر انديشه و فكري، هر چقدر هم كه زيبا و اثرگذار باشد، اگر فقط در ذهن باقي بماند، هرگز نمي‌تواند در جامعه و افراد جامعه اثر بگذارد، بلكه بايد آن را در جامعه پياده‌ كنيم.

شهردار تهران با بيان اينكه نظام ما، ريشه در حكومت علوي دارد، اظهار كرد: اگر بخواهيم علي (ع) را الگوي خود قرار دهيم، يك نظام بر پايه دو موضوع اساسي عقلانيت و ديانت شكل مي‌گيرد.

ضرورت توجه مديران جامعه اسلامي به عقلانيت و ديانت

قاليباف افزود: اولين نكته‌اي كه جامعه اسلامي و مديران بايد به آن توجه كنند، توجه به عقلانيت و ديانت است.

وي با بيان اينكه عقل آدمي را هدايت كرده و نجات مي‌دهد و جهل وي را به سمت گمراهي و تباهي سوق مي‌دهد، خاطر نشان كرد: در هر جامعه‌اي، عاقل بر عمل خويش تكيه دارد و جاهل بر آرزوي خود.

شهردار تهران با اشاره به سخناني از شهيد مطهري، اظهار كرد: ايشان مي‌فرمايند بعثت پيامبر، يك حجت ظاهري براي بشريت است و عقلي كه خداوند در وجود انسان قرار داده، حجت باطني است.

قاليباف بحث عقلاني را امري مهم در حوزه مديريت دانست و گفت: همچنان كه حوزه ديانت نيز مهم است، بر اين باوريم كه نخستين باب اسلام، عقل است.

وي اضافه كرد: اگر در جايي ببينيم كه دين ضعيف است، اين در واقع نشانه سستي عقلانيت در جامعه و فرد است و اگر ديديم كه دين در جامعه‌اي جاري و ساري است، يعني عقلانيت آدمي به اوج خودش رسيده است.

از نردبام دروغ نمي‌توان به بام سعادت رسيد

شهردار تهران با بيان اينكه صداقت، اخلاق‌گرايي و اعتدال در مشي حضرت علي (ع) و الگوي مديريتي‌شان كاملا مشهود است، گفت: امروز در جامعه اسلامي نيازمند اخلاق‌گرايي هستيم.

قاليباف با تاكيد بر اينكه بايد يادمان باشد كه هرگز از نردبام دروغ، تهمت و بي‌صداقتي به بام سعادت نخواهيم رسيد، گفت: اين امر در مكتب علوي جايگاهي ندارد.

وي با تاكيد بر ضرورت اخلاق در جامعه، گفت: همچنين نبايد در انجام وظايف خود، افراط و تفريط كنيم و بايد با رعايت اعتدال در دهه چهارم انقلاب اسلامي، اين دهه را سپري كنيم.

شهردار تهران با اشاره به اينكه شرايط امروز ايران در دنيا كاملا خاص و ويژه است و در سه دهه گذشته متصور نبوده، اظهار كرد: امروز دشمنان ما براي برخورد با ما به ميدان آمده‌اند، چرا كه سيره ما، سيره علوي است.

به گزارش ايسنا، قاليباف با بيان اينكه نمي‌خواهيم بگوييم كه سختي‌ها روي دوش ما نيست، اظهار كرد: آمريكا امروز ضعيف‌ترين دوران خودش را در تمام حوزه‌ها سپري مي‌كند و اين كشور در موقعيتي نيست كه هر كاري كه خواست را انجام دهد.

وي افزود: امروز آمريكا پس از لشگركشي به عراق در اين كشور زمين‌گير شد و نتيجه آن پديد آمدن حكومتي اسلامي شد.

شهردار تهران ادامه داد: اگر آمريكا در يك‌جا، طالبان را تروريست مي‌داند، اما طالبان را در مقابل سوريه تجهيز مي‌كند تا در مقابل جبهه‌ا‌ي كه در برابرش ايستادگي كرده، مقاومت كند.

قاليباف فرصت ايران را فرصتي طلايي دانست و گفت: ما بايد متكي بر اخلاق و ديانت باشيم.

وي با تاكيد بر اينكه بزرگترين معروف در جامعه ما، وحدت حول ولايت براي تحقق آرمان‌هاي امام (ره) و شهداست، اظهار كرد: مطمئن باشيد زماني كه در مسير امام علي (ع) پيش برويم، موفقيت در انتظار ما خواهد بود.

روز قدس امسال متفاوت از سال‌هاي ديگر است

شهردار تهران روز قدس امسال را متفاوت از سال‌هاي ديگر دانست و گفت: اين روز متفاوت است، چرا كه امروز در بحث فلسطين، مقاومت، لبنان، حوادث سوريه و غيره جهان اسلام بايد يكپارچه به پا خيزد، تا دشمنان بدانند كه ما در مقابل آمريكا، طالبان، ارتجاع، وهابيت و ... خواهيم ايستاد و اجازه نمي‌دهيم كه كاري انجام دهند.

به گزارش ايسنا، قاليباف در ابتداي سخنانش ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام شهادت امام علي (ع) از حضور خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در نماز جمعه قدرداني كرد.

 
کد مطلب: 2431
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *