۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۲

وزیر دفاع تونس استعفا کرد

وزیر دفاع تونس در اعتراض به شرایط بی‌ثباتی که این کشور با آن روبه رو است، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «القدس العربی»، در حالیکه «علی العریض»، نخست‌وزیر جدید تونس در حال رایزنی با احزاب نمایندگانی که خواهان مشارکت در دولت جدید هستند، هست «عبدالکریم الزبیدی»، وزیر دفاع این کشور با اعلام استعفای خود، گفت، در دولت العریض حاضر نمی‌شود.
عبدالکریم الزبیدی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «النسمه»، گفت، پیشنهاد علی العریض برای ادامه کار در سمت وزارت دفاع در دولت جدید را رد کردم و استعفای خود را تحویل داده‌ام.
وی افزود، در شرایطی که فضای کشور تیره است و برنامه واضحی برای پیشبرد کشور وجود ندارد، نمی‌توانم به فعالیت خود به عنوان وزیر دفاع ادامه بدهم.
الزبیدی درباره این تصمیمش گفت، نه گروه سیاسی خاصی دارم و نه در پی منافع سیاسی خاصی هستم اما تیرگی شرایط کشور دلیل استعفای من است.
وزیر دفاع تونس ضمن انتقاد از بی‌ثباتی سیاسی در دوران دولت «حمادی الجبالی»، همچنین گفت، من در پانزدهم سپتامبر ۲۰۱۲ و یک روز پس از حوادثی که علیه سفارت آمریکا در تونس اتفاق افتاد، استعفای خود را به الجبالی تحویل داده بودم.
خبر استعفای الزبیدی در حالی اعلام می‌شود که یک منبع ائتلاف دولتی در تونس اعلام کرد، که حزب اسلامی «النهضة» با متحدان خود در خصوص انتخاب «عبدالحق الاسود» به سمت وزیر دفاع کابینه جدید تونس به توافق رسیده است.
به دنبال شکست حمادی الجبالی، نخست‌وزیر پیشین تونس در تشکیل دولت تکنوکرات و استعفای وی از این سمت، «منصف المرزوقی»، رئیس‌جمهوری تونس علی العریض را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.
پیش‌بینی می‌شود العریض دولت جدید خود را تا اواخر هفته جاری اعلام کند.
کد مطلب: 25085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *