۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۸
ابوترابی‌فرد:

استخدام نیرو‌های جدید در ماه‌های پایانی دولت اشتباه است

نایب رئیس مجلس گفت: استخدام نیروهای جدید در ماه‌های پایانی دولت کار اشتباهی است و دولت با کدام پول می‌خواهد حقوق این افراد را پرداخت کند
فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم هیئت امیرالمؤمنین (ع) در حسینیه امامزاده یحیی با بیان اینکه نعمت همدلی، صفا و دوستی در بین نمایندگان مردم همدان وجود دارد، اظهار داشت: مردم با حمایت خود نمایندگان را در راستای انجام وظایف پشتیبانی کنند.
وی با اشاره به اینکه خدا در قرآن از مفاهیم قابل فهم بشر برای تبیین امور استفاده کرده است، افزود: خداوند در قرآن از درخت و شجره طیبه سخن می‌گوید و درختان را به دو دسته شجره طیبه و شجره خبیثه تقسیم کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: از نگاه قرآن کریم همه عالم و تمام پدیده‌ها کلمه الله است.
وی ادامه داد: همان طور که انسان کلمه را خلق می‌کند همه عالم کلماتی است که خدا خلق کرده و آنقدر کلمات الهی زیاد است که به تعبیر قرآن اگر همه انسان‌ها قلم به دست شوند و همه اقیانوس‌ها تبدیل به مرکب شوند نمی‌توانند تمام کلمات الهی را بنویسند.
ابوترابی‌فرد سپس با بیان اینکه در میان همه کلمات، خدا نام انسان کامل، صالح و مؤمن را کلمه طیبه گذاشته است، تصریح کرد: نام یک درخت پر ثمر و پر محصول را خداوند شجره طیبه گذاشته است.
وی به ویژگی‌های شجره طیبه اشاره کرد و یادآور شد: شجره طیبه اصل و ریشه‌اش ثابت است، یعنی همچون درخت تنومندی ریشه‌های آن در اعماق زمین فرو رفته و سنگ را شکافته و فرو رفته و توفان و سیلاب آن را نابود نمی‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شجره طیبه ر‌یشه‌های قوی و مستحکم دارد و در برابر تمام حوادث استوار است و این یعنی انسان کامل که در مراحل پایین‌تر انسان مؤمن می‌شود.
وی گفت: ریشه انسان کامل و مؤمن، عقیده و ایمان اوست و ایمان مانند ریشه‌های درخت در دل و جان او جای گرفته و در برابر توفان‌ها، سیلاب، هوا و هوس، شهوات، پست و مقام، ثروت، تهدید و تطمیع، تحریم و تهاجم نظامی تکان نمی‌خورد و استوار است.
ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود به دومین ویژگی شجره طیبه اشاره کرد و بیان داشت: دومین ویژگی شجره طیبه شاخ و برگ است که سر به فلک کشیده و ما در واقع ریشه را که همان ایمان است، مشاهده نمی‌کنیم اما شاخ و برگ که اخلاق است را می‌توان مشاهده کرد.وی در ادامه به سومین ویژگی شجره طیبه اشاره کرد و گفت: سومین ویژگی شجره طیبه میوه او است که میوه‌اش همیشگی است.
ابوترابی‌فرد اضافه کرد: میوه کلمه طیبه و انسان کامل عمل است و کلمه طیبه عملش عمل صالح است و عمل صالح خوراک جامعه است که حیات جامعه را تامین می‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر عمل صالح ملت ایران نبود عمل صالح مردم عراق، لبنان، غزه و مصر هرگز وجود نداشت و عمل صالح مردم ایران خوراک آنان را تامین می‌کند.
وی ادامه داد: در نظام اسلامی یک فقیه عادل، اسلام شناس و مقتدر و متواضع در مقابل خدا و بندگان خدا، و مقاوم و سرسخت در برابر دشمان خدا وجود دارد که رهبری جهان اسلام را در دست دارد، نتیجه عمل صالح مردم ایران است و اگر عمل صالح مردم نبود نعمت رهبری صالح هم نبود.
ابوترابی‌فرد افزود: شکل‌گیری نظام اسلامی و انتخاب مسئولان و نمایندگان صالح نتیجه عمل صالح مردم است و این‌ها نعمات بزرگی هستند که خدا به مردم ایران عطا کرده است.
ابوترابی خاطرنشان کرد: ایمان رزمندگان ما را در دوران جنگ و سختی‌ها و اسارت، نگاه داشت و آزادگان بعد از ۱۰ سال تحمل شکنجه‌های اسارت با اقتدار و پیروزی به ایران اسلامی باز گشتند.
وی سپس به دو خاطره تلخ از اسارت در عراق اشاره کرد و گفت: شنیدن خبر ارتحال امام خمینی(ره) در اردوگاه‌های عراق همه آزادگان را ماتم زده کرد و در قبول قطعنامه نیز اسرای ایرانی زانوی غم بغل کردند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به موضوع تحولات منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه مصر در جهان عرب دارای جایگاه ویژه‌ای است، افزود: جایگاه مصر به لحاظ جمعیت، فرهنگ و مسائل سیاسی قبل از حسنی مبارک و انور سادات و به دوران جمال عبدالناصر بر می‌گردد که اعراب او را شخصیتی بزرگ می‌دانستند.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: مصر با وجود جایگاه ویژه خود در میان اعراب در جنگ شش روزه با اسرائیل شکست خورد اما غزه و لبنان شکست نخوردند و مصر بعد از ناصر گرفتار مبارک و امریکا شد که با ارتباط با اسرائیل آبروی آنها رفت.
وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی مبارک در دوره بیداری اسلامی توسط مردم مصر سرنگون شد و مصر در اولین سال انقلاب خود به دو دسته تقسیم شد و شکاف و نفاق در میان آنها افتاد، اما مردم ایران بعد از گذشت ۳۴ سال همچنان یکپارچه هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به وضعیت موجود در کشورهای منطقه و عراق اشاره کرد و یادآور شد: مردم عراق امروز در شرایط سختی هستند و نا امنی در آن زیاد است.
وی ادامه داد: امریکا ۳۴ سال است می‌خواهد مهره‌ای در ایران روی کار بیاورد اما موفق نشده و این به خاطر ایمان مردم است.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی و بعد از آن با تکیه بر خدا که اخلاق خدایی را به مردم ما داده، در برابر همه دنیا ایستادگی کرد و این در حالی است که رسانه‌های امریکایی و اسرائیلی این مقاومت را نشان نمی‌دهند.
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: همه مردم دنیا می‌دانند که ملت ایران جز به خدا اتکا ندارد و ملت ایران، لبنان، عراق، پاکستان، انقلابیون مصر و غزه همه تکیه‌گاه نظام اسلامی هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه عراق از ۴۰ سال پیش تاکنون ویرانه شده است، بیان داشت: عراق امروز به کمک ایرانی‌ها در مسیر عمران و آبادی قرار گرفته و در کنار حرم امام حسین(ع) صحنی با ۷۰ هزار متر مربع در دست احداث است.
نایب رئیس مجلس گفت: ایرانی که ۱۰ سال درگیر جنگ تحمیلی بود، امروز با وجود سه دهه تحریم توانسته است ظرف ۲۰ سال تحولات عظیمی را در کشور ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در یک برآورد از سال ۷۲ تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار میلیارد تومان در امور زیر بنایی و زیر ساخت‌های ایران سرمایه‌گذاری شده و این به برکت انقلاب اسلامی است.
ابوترابی‌فرد گفت: ایران به برکت انقلاب دارای ظرفیت‌های استثنایی است امروز استقلال کشور تمام عیار، کاروان علمی با سرعت در حال حرکت، زیر ساخت‌های اقتصادی فراهم و کشور در اوج امنیت قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایران در دنیا اکنون بالاترین نرخ امنیت را به خود اختصاص داده، در حالی که بیش از هزار کیلومتر مرز با عراق و هزار کیلومتر مرز در شرق با کشورهایی دارد که امنیت در آنها وجود ندارد و تامین امنیت کار ساده‌ای نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: همه دشمنان بسیج شدند که در ایران ایجاد نا امنی ایجاد کنند اما به خاطر حضور مردم، مدیریت قوی و رهنمودهای رهبری و قدرت نظامی و دفاعی ایران کاری از پیش نبردند و ایران آمریکا را عاجز کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم‌های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: تمام بانک‌های دنیا سرمایه‌های خود را به روی ما بستند و از فروش نفت ما جلوگیری کردند تا جایی که اگر نفتی هم صادر شد پول آن به کشور وارد نشود و به قول خودشان دنبال تحریم فلج کننده بودند.
ابوترابی‌فرد افزود: تحریم نقش مؤثری در اصلاح رفتارهای اقتصادی ما دارد و در رفتارهای اقتصادی ما اشکالات کلیدی وجود دارد که تحریم این فرصت را ایجاد کرد که این رفتارها را اصلاح کنیم.
وی تصریح کرد: ایران در ۱۰۰ سال گذشته فقط از نفت تغذیه می‌کرد که اقتصاد را بیمار کرده و در بودجه سال ۹۱ که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، فقط ۵ هزار میلیارد تومان برای امور عمرانی تعلق گرفت و بقیه صرف هزینه‌های جاری شد و این بسیار بد و همان بیماری اقتصادی است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استخدام نیروهای جدید در ماه‌های پایانی دولت کار اشتباهی است و دولت با کدام پول می‌خواهد حقوق این افراد را پرداخت کند.
وی اضافه کرد: در جامعه مشکلات و سختی‌ها وجود دارد اما باید تحمل کرد و مردم به عنوان بازوی قدرتمند نظام با نشاط، ایمان و انگیزه در خدمت نظام اسلامی و پشتوانه انقلاب و رهبری حرکت کنند.
ابوترابی‌فرد در پایان گفت: امیدوارم همه ما شاکر نعمت اسلام، انقلاب و رهبری باشیم با تحمل سختی‌ها در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به افرادی صالح رأی دهیم.
کد مطلب: 25254
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *