۱
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۳

اصرار کمیسیون اقتصادی بر واریز سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه از محل درآمد نفت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه کل کشور سال ۹۲ در بخش صندوق توسعه ملی در جلسه عصر امروز این کمیسیون تاکید کرد که اعضای کمیسیون اقتصادی معتقدند سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه ملی از محل درآمد نفت باید واریز شود.
ایسنا: محمد علیپور با اشاره به حضور حسینی معاون صندوق توسعه ملی در این جلسه یادآور شد: براساس مصوبه برنامه پنجم توسعه دولت باید ۲۰ درصد از درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز کند و هر سال سه درصد به این سهم افزوده می‌شود که بر این اساس امسال باید ۲۶ درصد از درآمد نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود.
وی افزود: آنچه دولت در لایحه بودجه سال ۹۲ آورده، این است که ابتدا باید درآمد شرکت نفت که ۵/۱۴ درصد است و بعد درآمدهای عمومی دولت که ۵۹ درصد است از محل درآمد نفتی محقق شود و اگر این مبالغ تحقق پیدا کرد، بعد از آن سهم صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود، اما ما معتقدیم این امر ضریب اطمینان از وصول و واریز درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی را زیرسوال می‌برد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در جلسه عصر امروز کمیسیون و ادامه بحث‌های کارشناسی این موضوع مطرح شد و عموما نظر اعضای کمیسیون این بود که براساس برنامه پنجم توسعه سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه ملی از محل درآمد نفت پرداخت شود.
کد مطلب: 25524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *