۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۵

کاهش ۳۹ درصدی ازدواج در روستاها

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال گفت: در سال جاری در مقایسه با سال گذشته استان زنجان با رشد ۱۴/۳ درصد در راس استان‌ها در ثبت واقعه طلاق قرار دارد و بعد از آن ایلام با ۱۳/۴ و خراسان جنوبی با ۱۲/۷ درصد در رتبه‌های بعدی است.
ايلنا: محزون، با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۱۲۱ هزار و دو واقعه طلاق به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد ۱۰۹ هزار و ۶۴۹ واقعه در شهر و ۱۱ هزار و ۳۵۲ واقعه طلاق در روستا‌ها رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه در هر ماه به طور متوسط ۱۱ هزار طلاق ثبت شده است، اعلام کرد: در هر شبانه روز ۳۶۰ واقعه طلاق به رسیده است، همچنین در مقایسه کلی با سال گذشته واقعه طلاق ۶/۷ درصد کاهش یافته است.
به گفته مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال در روستا‌ها طلاق ۴۲ درصد و در شهر‌ها ۰/۳ درصد کاهش به نسبت سال گذشته کاهش یافته است. محزون درباره واقعه ازدواج در ۱۱ ماهه امسال نیز گفت: در مجموع ۷۲۶ هزار و ۳۹۰ واقعه ازدواج ثبت شده است که ۱۳۶ هزار و ۲۱۶ واقعه در روستا‌ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه در هر ماه ۶۶ هزار و ۳۵ واقعه و در هر شبانه روز دو هزار و ۱۶۲ واقعه به ثبت رسیده است، تاکید کرد: در هر ساعت ۹۰ واقعه ازدواج و ۱۵ واقعه طلاق به ثبت رسیده است. مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال همچنین خاطر نشان کرد: آمار ازدواج در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۹/۷ درصد کاهش یافته است در حالی بر اساس آمار آمار ازدواج در شهر‌ها ۱/۸ درصد رشد داشته اما در روستا‌ها آمار ازدواج ۳۹/۵ درصد کاهش یافته است.
محزون اعلام کرد: در سال جاری بیشترین طلاق‌ها مربوط به گروه سنی ۲۵-۲۹ و در زنان ۲۰-۲۴ ساله است. وی درباره ثبت بالا‌ترین درصد طلاق در استان‌ها نیز گفت: در سال جاری در مقایسه با سال گذشته استان زنجان با رشد ۱۴/۳ درصد در راس قرار دارد و بعد از آن ایلام با ۱۳/۴ و خراسان جنوبی با ۱۲/۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال درباره واقعه ازدواج افزود: استان کرمان با ۲۳/۹ درصد کاهش واقعه ازدواج در راس قرار دارد و بعد از آن دو استان یزد و هرمزگان با کاهش ۱۷/۸ و ۱۳/۹ در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 
کد مطلب: 25617
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *