۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۴

استفاده انگلیس از حق وتو به نفع مخالفان سوری

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، ممکن است کشورش در مخالفت با تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر تمدید ممنوعیت ارسال سلاح به تروریست‌های سوریه، از حق وتو استفاده کند.
به گزارش تسنیم به نقل از «روسیا الیوم»، «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه (۱۲ مارس) در سخنانی در کمیته امور خارجه مجلس عوام گفت، کشورش هرگز با طرح اتحادیه اروپا در خصوص تمدید ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه که صادرات سلاح به مخالفان این کشور را به تعویق می‌اندازد، موافقت نمی‌کند. انگلیس درعرصه تصمیم‌گیری‌ها کشوری مستقل است.
نخست‌وزیر انگلیس افزود، ما امیدواریم که شرکای اروپایی خود را در این امر (ارسال سلاح به تروریست‌های سوری) متقاعد سازیم در غیر اینصورت ما ناچاریم به روش خود عمل کنیم.
همچنین « ویلیام هیگ»، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در سخنانی در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت، زمانی که راهکار سیاسی در خصوص سوریه وجود ندارد باید به حمایت‌های‌ خود به مخالفان ادامه داده و میزان حمایت‌ها را افزایش دهیم.
هیگ بار دیگر تاکید کرده بود که کشورش مساله کاهش ممنوعیت کمک تسلیحاتی به سوریه را طی ماه‌های آینده با اروپا مورد بررسی قرار خواهد داد.
طبق این گزارش، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز انگلیس و فرانسه مخالفت‌شان را با ارائه کمک‌های نظامی به سوریه اعلام کرده و بر راهکار دیپلماسی به عنوان تنها راه‌حل بحران سوریه تاکید کردند.
کد مطلب: 25679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *