۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۴

آمریکا حضور مخالفان سوری در نشست رم را خواستار شد

وزیر خارجه آمریکا امروز به مخالفان دولت سوریه توصیه کرد که در نشست «رم» شرکت کنند، چراکه قرار است در این نشست تصمیم‌های جدیدی برای حمایت از آن‌ها اتخاذ شود
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز از ائتلاف مخالفان دولت سوریه خواست تا در نشستی که قرار است این هفته با موضوع کمک به مخالفان در رم برگزار شود، شرکت کنند. وی افزود «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در حال ارزیابی کمک‌های بیشتر برای محافظت از شهروندان سوری است.
صحبت‌های کری پس از آن بیان می‌شود که، «احمد معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف معارضان خارج‌نشین سوریه چند روز قبل از عدم مشارکت در نشست دوستان سوریه در رم و لغو سفر به آمریکا و روسیه در اعتراض به آنچه «سکوت بین‌المللی در مورد جرائمی که هر روزه و طی دو سال در سوریه اتفاق می‌افتد» خواند، خبر داد.
کری که برای دیدار با مقامات انگلیسی به لندن سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در مورد گزینه‌های زیادی بحث کردیم... می‌خواهم دوستانمان در شورای مخالفان سوری بدانند که ما تنها برای مذاکره به رم نمی‌آییم. ما برای تصمیم‌گیری در مورد گام‌های بعدی و حتی گزینه‌هایی صحبت کنیم که ممکن است بعدها در دستور کار قرار بگیرد، یا از دستور کار خارج شود.
وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک خود با «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس گفت که ادامه درگیری‌ها در سوریه نشان‌دهنده آن است که زمان کنار رفتن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه فرا رسیده است.
در این نشست خبری هیگ نیز حمایت بیشتر از مخالفان را با هدف پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه خواستار شد. هیگ هم چند روز قبل شرکت مخالفان در نشست رم و مذاکرات مشابه را خواستار شده بود.
انگلیس یکی از مهمترین حامیان مخالفان دولت سوریه به شمار می‌آید و تاکنون علاوه بر برگزاری جلسات متعدد حمایت از مخالفان در لندن، کمک‌های مالی گسترده‌ای را نیز در قالب کمک‌های بشردوستانه به این گروه‌ها انجام داده است.
کد مطلب: 24119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *