۰
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۶
محمدجواد لاریجانی:

احمد شهيد نمي داند قصاص چيست!

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در ژنو گفت: گزارشگر ویژه مفهوم قصاص در اسلام را متوجه نشده و آن را به نرخ بالای اعدام در ایران نسبت داده است گفت: بیش از ۷۰ درصد از اعدام ها در ایران به خاطر مبارزه شدید ایران با قاچاق مواد مخدر است و آن بخشی که مربوط به قصاص است اساسا در اختیار دولت نیست.
مهر: محمدجواد لاریجانی که در صدر یک هیئت عالیرتبه حقوق بشری در ژنو به سر می برد با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق بشر ایران گفت: گزارشگر ویژه به صراحت قوانین اسلامی را زیر سوال برده و درباره آنها تفسیر نادرست ارائه داده است.
لاریجانی در این نشست که در حاشیه بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد با بیان اینکه گزارشگر ویژه مفهوم قصاص در اسلام را متوجه نشده و آن را به نرخ بالای اعدام در ایران نسبت داده است گفت: بیش از ۷۰ درصد از اعدام ها در ایران به خاطر مبارزه شدید ایران با قاچاق مواد مخدر است و آن بخشی که مربوط به قصاص است اساسا در اختیار دولت نیست.
قصاص یک مفهوم بسیار مهم است. ما معقتدیم سیستم قضایی غرب از این موهبت محروم است. فلسفه قصاص انتقام نیست، قصاص داری فلسفه و منطقی بسیار قوی و مستدل است و جزء حقوق اصلی شهروندان ما در نظام سیاسی است.
دبیرستاد حقوق بشر با بیان اینکه گزارشگر ویژه سبک زندگی لیبرال دموکراسی غرب را مبنای کار خود قرار داده و به هر آنچه که با این معیار مطابقت نداشته حمله کرده است گفت : ما بخشی از امت اسلامی هستیم و حق داریم قوانین خود را بر پایه شریعت اسلامی پایه گذاری کنیم، چرا ما باید از پایبندی به قوانین اسلام و تشکیل نظامی سیاسی مدنی براساس عقلانیت اسلامی در دنیا خجالت بکشیم و حال آنکه با همین مدل در همه زمینه ها کشوری پیشرفته به حساب می آییم.
لاریجانی گفت: آنچه غربی ها به آن نیاز داشتند مهر سازمان ملل بود که پای اتهامات و ادعاهایی که علیه ایران مطرح می کنند بخورد که توسط این گزارشگر به این هدف خود رسیدند.
دبیرستاد حقوق بشر در ادامه به کشورهای عضو همکاری اسلامی هشدار داد اگر کشورهای اسلامی دربرابراین هجمه های تبلیغاتی و سیاسی غرب علیه قوانین اسلامی ایستادگی نکنند، غرب سبک زندگی لیبرال دموکراسی خود را زیر پوشش و عنوان حقوق بشر به دیگران تحمیل خواهد کرد.

کد مطلب: 25949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *