۰
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۷
نخست وزیر موقت مخالفان:

به شرط کناره گیری بشار اسد گفت و گو می کنیم

غسان هیتو، نخست وزیر موقت مخالفان دولت سوریه، امروز در استانبول گفت مخالفان با دولت بشار اسد مذاکره نخواهند کرد.
به گزارش انتخاب ؛ یک روز بعد از اینکه غسان هیتو با اکثریت آرا از سوی نمایندگان مخالفان، نخست وزیر موقت شورشیان برای اداره مناطق آزاد شده انتخاب شد وی خطاب به مردم سوریه گفت به آنان اطمینان میدهد که مخالفان با رژیم بشار اسد به گفتگو نخواهند نشست.
این اظهارات نخست وزیر موقت مخالفان در حالی صورت می گیرد که در اواخر ماه ژانویه گذشته، احمد معاذالخطیب، رئیس ائتلاف ملی سوریه گفته بود مخالفان حاضرند در صورت آزادی زندانیان خود از سوی دولت دمشق، با آنعده از نمایندگان رژیم که دست شان به خون آلوده نباشد، گفتگو کنند.
رئیس ائتلاف ملی سوریه اما تصریح کرده بود که چنین گفتگویی باید بر کناره گیری بشار اسد از قدرت متمرکز باشد.
شماری از نمایندگان ائتلاف مخالفان در استانبول گفته اند با تعیین یک نخست وزیر موقت از سوی مخالفان، امکان برگزاری چنین گفتگویی وجود نخواهد داشت.
خانم سهیر اتاسی، معاون ریس ائتلاف ملی سوریه نیز در این مورد به خبرگزاری فرانسه گفت معاذالخطیب شرایط خاصی برای گفتگوبا نمایندگان رژیم سوریه پیشنهاد کرده بود اما این شرایط تحقق نیافت، به همین دلیل، امکان برگزاری گفتگو حتی قبل از انتخاب نخست وزیر موقت نیز از میان رفته بود.
یک عضو دیگر ائتلاف ملی سوریه با حفظ هویتش گفته است شورای ملی سوریه بعنوان مهمترین گروه شامل ائتلاف ملی سوریه، تنها با شرط رد کردن هرگونه گفتگو با رژیم بشار اسد با تشکیل یک حکوکت موقت مخالفان موافقت کرده است.
کد مطلب: 26244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *