۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۰
اسد:

سوریه درگیر جنگ میدانی است

فرستاده ویژه سازمان ملل روز ۱۵ سپتامبر با رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد. در این دیدار اسد به ابراهیمی تاکید کرد، سوریه درگیر جنگ تمام عیار میدانی و رسانه‌ای است، ابراهیمی نیز در مقابل خواستار اصلاحات فراگیر شده است.
فرستاده ویژه سازمان ملل روز ۱۵ سپتامبر با رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد. در این دیدار اسد به ابراهیمی تاکید کرد، سوریه درگیر جنگ تمام عیار میدانی و رسانه‌ای است، ابراهیمی نیز در مقابل خواستار اصلاحات فراگیر شده است.

منابع آگاه دیپلماتیک درباره پرونده حل بحران سوریه در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الرای» گفتند که «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در دیدار خود با با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در ۱۵ سپتامبر خواستار روی آوردن دمشق به گزینه‌ای شد که در سریع‌ترین وقت ممکن و با کمترین هزینه موجب توقف خشونت‌ها در سوریه شود.

این منابع در ادامه افزودند که ابراهیمی در دیدار خود با اسد بی‌پرده سخن گفته و تاکید کرده بود که مردم سوریه خواهان تغییرات فراگیر و گسترده هستند و مدعی شده بود در این بین کشورهایی در منطقه وجود دارند که برای منافع خود از سوریه حمایت می‌کنند.

منابع مذکور گفتند: در مقابل اسد گزارش سریع و مشروحی از اوضاع جاری در سوریه به فرستاده ویژه سازمان ملل ارائه داد و به وی تاکید کرد که سوریه هم اکنون درگیر نبرد شدید و سختی است و نیمی از قربانیان این جنگ نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی بوده‌اند که به دست گروهک‌های تروریستی کشته شدند.

رئیس جمهوری سوری در ادامه به حملات تبلیغاتی و رسانه‌ای برخی رسانه‌های عربی و غربی اشاره و تاکید کرد که سوریه علاوه بر جنگ می‌دانی با جنگ رسانه‌ای نیز مواجه است و شدت این جنگ کمتر از جنگ می‌دانی نیست.

اسد همچنین تاکید کرده بود که این نظام است که مانع ورود کشور به یک جنگ خانگی و داخلی شده است و دولت سوریه مدارک قابل اثباتی دارد که نشان می‌دهد، کشتار‌ها و قتل عام‌های داخلی به دست گروهک‌های تروریستی صورت گرفته است.

رئیس جمهوری سوریه در دیدار خود با ابراهیمی همچنین کشورهایی مانند عربستان و قطر و ترکیه را به تلاش برای فتنه‌انگیزی در کشور و براندازی نظام متهم کرد و تقسیم و تجزیه سوریه متهم کرد.

به همین دلیل اسد به ابراهیمی تاکید کرده بود که هم اکنون نمی‌تواند، از مبارزه با تروریست‌ها دست بردارد و از فرستاده ویژه سازمان ملل خواسته بود که با تحت فشار گذاشتن کشورهای حامی این گروهک‌‌ها، حمایت نظامی و مالی از آن‌ها را متوقف کند، چون هرچه از میزان خشونت‌ها در سوریه کاسته شود، دستیابی به راه‌حل سیاسی آسان‌تر و هموار‌تر خواهد بود.

همچنین این منابع گفتند: ابراهیمی در این دیدار به اسد تاکید کرده بود که وی می‌انجی پاک است و اوضاع را آنگونه که هست منعکس می‌کند و اسد در اندیشه تغییر و تحول فراگیر باشد که تنها راه خروج از بحران سوریه است.
برچسب ها: بشار اسد ، جنگ میدانی ، سوریه ، سازمان ملل
کد مطلب: 7939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *