۰
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵

اوباما: ایران اتمی خطری است که قابل مهار کردن نخواهد بود

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ارزیابی این کشور و رژیم صهیونیستی از برنامه هسته ای ایران تفاوت زیادی ندارد. وی همچنین تاکید کرد که در مورد حمله نظامی به ایران، هر کشوری تصمیمات مستقلی خواهد داشت.
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو با بیان اینکه ارزیابی ایالت متحده و اسرائیل از برنامه هسته ای ایران تفاوت زیادی ندارد، اعلام کرد که درباره تصمیم خطیری همچون دست زدن به اقدام نظامی، هر کشوری تصمیمات خود را می‌گیرد و اسرائیل در موقعیتی متفاوت از ایالات متحده است.
رئیس جمهور ایالات متحده در نخستین سفر خود به اسرائیل، روز گذشته در تل آویو همچنین تاکید کرد: « آمریکا همیشه در کنار اسرائیل باقی خواهد ماند؛ زیرا این از ارکان اصلی امنیت ماست . اتحاد ما ابدی است. برای همیشه است.»
اوباما اعلام کرد که ایران اگر هسته‌ای شود، «خطری است که قابل مهارکردن نخواهد بود».
بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که کاملا مطمئن شده که اوباما مصمم است مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود.
اوباما همچنین در سفر خود به اسرائیل در مورد روند صلح در خاورمیانه نیز گفته است: « ما لحظه ای از این موضوع غافل نمی‌شویم که اسرائیل باید درکمال صلح با همسایگانش زندگی کند.»
وی تاکید کرده است: « صلح باید به سرزمین مقدس بازگردد.»
بنیامین نتانیاهو نیز با اشاره به این سننان باراک اوباما گفت: « از اینکه از حق انکار ناپذیر اسرائیل برای دفاع از موجودیت خود دفاع کردید، متشکرم .»
کد مطلب: 26293
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *