; ?>; ?> ژاپن و استرالیا به تحریم‌کننده‌های مالی کره شمالی پیوستند - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸

ژاپن و استرالیا به تحریم‌کننده‌های مالی کره شمالی پیوستند

ژاپن و استرالیا تصمیم دارند در راستای همکاری با آمریکا بانک تجارت خارجی کره شمالی را تحریم کنند.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز؛ دو کشور ژاپن و استرالیا نیز تصمیم گرفتند همراه با آمریکا بانک تجارت خارجی کره شمالی را تحریم کنند و بدین ترتیب فشارهای بیشتری را به پیونگ‌یانگ وارد کنند. مقامات آمریکایی معتقدند که این بانک مهمترین تامین کننده مالی فعالیت هسته‌ای کره شمالی است.
ژاپن اعلام کرده است که تحریم این بانک طی دو تا سه هفته آتی انجام خواهد شد. وزارت خارجه استرالیا نیز از اعمال تحریم‌ها در آینده نزدیک خبر داده است.
واشنگتن به اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده بود که باید تصمیماتی را علیه این بانک بگیرد. یکی از مقامات خزانه‌داری آمریکا گفت که این کشور هفته گذشته موضوع تحریم این بانک را حتی با مقامات چینی نیز مطرح کرده است. البته وی به این مساله اشاره نکرد که پاسخ چین به این درخواست آمریکا چه بوده است.
کارشناسان معتقدند که هدف آمریکا ازچنین اقداماتی این است که شرکت‌های فعال در داخل آمریکا مراقب همکاری خود با بانک تجارت خارجی کره شمالی و همچنین دیگر کشورهای تحریم شده از سوی آمریکا باشند.
یکی از مقامات ارشد آمریکایی در توجیه این اقدام گفت: برای ما تردیدی وجود ندارد که این بانک اصلی‌ترین تامین کننده مالی فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه موشکی پیونگ یانگ است و آمریکا از این طریق به دنبال اعمال فشار به کره شمالی است.
هرچند اطلاعات زیادی در مورد این بانک وجود ندارد، اما یکی از کارشناسان بانکی کره جنوبی معتقد است که این بانک در حال انجام تجارت قانونی با چین است. برخی از سفارت‌های کشورهای خارجی در کره شمالی نیز از این بانک برای انجام مراودات مالی سفارت‌ استفاده می‌کنند.
کد مطلب: 26383
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *