۰
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۹

تشکیلات خودگردان به ۱.۴ میلیارد دلار کمک خارجی نیاز دارد

تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه پیش‌نویس بودجه ۳.۹ میلیارد دلاری خود را اعلام کرد که ۱.۴ میلیارد دلار آن باید از طریق کمکهای مالی خارجی تأمین شود.
به‌گزارش تسنیم به‌نقل از دیلی استار؛ تشکیلات خودگردان فلسطین برای تأمین هزینه‌های بودجه خود به کمکهای خارجی وابسته است. در پیش‌نویس بودجه ۳.۹ میلیارد دلاری تشکیلات خودگردان فلسطین تأمین ۱.۴ میلیارد دلار از درآمدهای این بودجه از سوی کشورهای خارجی لحاظ شده است.
سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از عدم‌پایبندی کشورهای خارجی برای اعطای کمک مالی به فلسطین انتقاد و ابراز تأسف کرده است. وی تأکید کرد: این بودجه را در شرایط بسیار سختی آماده کرده‌ایم. علت اصلی بحران مالی فلسطین در چهار سال اخیر کمبود کمکهای مالی خارجی است که روی آنها حساب کرده بودیم.
روز جمعه پس از سفر ۳روزه باراک اوباما به رام‌الله و بیت المقدس، یک مقام رسمی واشنگتن تأکید کرد: آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را که از سوی کنگره این کشور در ماههای اخیر بلوکه شده است؛ آزاد خواهد کرد.
دفتر نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی قصد دارد درآمدهای تشکیلات خودگردان فلسطین را که پیش از این بلوکه کرده بود، آزاد کند.
از بودجه ۳۵۰ میلیون دلاری تشکیلات خودگردان در بخش توسعه اقتصادی، ۳۰۰ میلیون دلار باید از طریق کشورهای خارجی تأمین شود. این بودجه قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در پارلمان فلسطین مورد بحث و مذاکره قرار گیرد و این بودجه باید از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان تأیید شود.
میزان بدهی تشکیلات خودگردان فلسطین بیش از ۳.۸ میلیارد دلار اعلام شده است.
کد مطلب: 26404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *