۰
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰

پیشنهاد همکاری هسته‌ای روسیه به آفریقای جنوبی

ولادیمیر پوتین اعلام کرد روسیه آماده است تا در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در آفریقای جنوبی به این کشور یاری رساند
به گزارش تسنیم به نقل از ریانووستی؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که برای شرکت در نشست دو روزه کشورهای عضو بریکس (برزیل، هند، چین، روسیه و آفریقای جنوبی) در دوربان آفریقای جنوبی به سر می‌برد، از اعلام آمادگی کشورش برای همکاری در پروژه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در آفریقای جنوبی خبر داد.
وی اعلام کرد که در صورت تصمیم آفریقای جنوبی برای استفاده از متخصصین روس، این کشور آماده است تا اعتبارات لازم را برای اجرای این پروژه فراهم آورد.
آفریقای جنوبی دو نیروگاه هسته‌ای دارد که ۵ درصد از الکتریسیته این کشور را فراهم می‌آورد.
دولت این کشور قصد دارد طی دهه آتی تولید برق هسته‌ای را افزایش داده و به ۹۶۰۰ مگاوات برساند، اما هم اکنون موانع مالی مانع از انجام این کار هستند.
روسیه و آفریقای جنوبی طی نشست روز سه‌شنبه توافقنامه‌های همکاری متعددی را امضاء کرده و بیانیه‌ای در مورد همکاری‌های استراتژیک نیز به امضاء رساندند.
به گفته پوتین، دو کشور توافق کردند که تجارت دو جانبه را که در سال ۲۰۱۲ به یک میلیارد دلار رسیده است افزایش دهند.
رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود، "ما قصد داریم پروژه مشترک تولید بالگرد چند منظوره آنسات را آغاز کنیم. گفتگوهایی در راه است تا هواپیماهای مسافربری MS-۲۱ نیز به آفریقای جنوبی تحویل داده شوند."
بیانیه مشترک درباره همکاری‌های استراتژیک حاوی بندی با موضوع "توسعه همکاری در حوزه نظامی، شامل همکاری نظامی و نظامی-فنی در بلندمدت و دیگر انواع تعامل بین نیروهای نظامی دو کشور" است.
کد مطلب: 26424
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *