۰
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰

اظهارات تند کره شمالی علیه رئیس‌جمهور کره جنوبی

اظهارات تند رهبر کره شمالی علیه رئیس‌جمهور کره جنوبی بار دیگر تنش میان دو کشور را افزایش داد.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز؛ رهبر کره شمالی روز چهارشنبه خطاب به رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت که وی باید مراقب حرف‌های خود باشد. بدین ترتیب بار دیگر تنش میان دو کشور افزایش یافت.
کره شمالی طی روزهای اخیر آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرده است و از سوی دیگر نیز کره جنوبی را به دلیل شرکت در مانور نظامی با آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار داده است.
شروع این تنش به زمانی بازمی‌گردد که کره شمالی سومین آزمایش اتمی خود را در فوریه انجام داد. این آزمایش اندکی پیش از به قدرت رسیدن پارک بود و موجب تصویب تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ‌یانگ شد.
پارک گئون های که اولین رئیس جمهور زن کره جنوبی به شمار می‌رود در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت مرگ ۴۶ ملوان کره جنوبی شرکت کرده بود به کره شمالی توصیه کرد که به جای تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی به وضعیت اقتصادی مردمش توجه بیشتری کند.
رهبر جوان کره شمالی بارها علیه رئیس‌جمهور پیشین کره جنوبی نیز از ادبیات تندی استفاده کرده بود. رئیس‌جمهور ۶۱ ساله کره جنوبی در رقابت‌های انتخاباتی‌اش از بهبود روابط با کره شمالی خبر داده بود، اما پس از به قدرت رسیدن اعلام کرد که این امر مستلزم توقف فعالیت هسته‌ای کره شمالی است.
کد مطلب: 26425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *