۰
پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰

نگرانی شورای امنیت از کشیده شدن درگیری‌های سوریه به بلندی‌های جولان

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به حضور نیروهای نظامی در بلندی‌های جولان و خطرات این امر برای نیروهای صلح‌بان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته از نقض چندباره آتش‌بس در مناطق حائل در بلندی‌های جولان و خطرات ناشی از آن برای نیروهای صلح‌بان مستقر در این منطقه ابراز نگرانی کرد.
در چند ماه گذشته درگیری‌ها میان مخالفان مسلح دولت سوریه و نیروهای این کشور در نزدیکی بلندی‌های جولان شدت گرفته است. نیروهای صلح‌بان سازمان ملل ماه گذشته پس از آنکه مخالفان دولت سوریه ۲۱ صلح‌بان فیلیپینی را در این منطقه به گروگان گرفتند، گشت‌زنی در منطقه حائل را به حالت تعلیق درآوردند.
شورای امنیت در بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی از حضور نیروهای نظامی ارتش سوریه در منطقه حائل آورده است: اعضای شورای امنیت مراتب نگرانی شدید خود را از تمام موارد نقض معاهده عدم درگیری نیروها، ابراز می‌کند.
در این بیانیه همچنین نسبت به حضور نیروهای مسلح مخالف دولت سوریه در منطقه حائل بلندی‌های جولان «به شدت ابراز نگرانی» شده است.
شورای امنیت از مخالفان دولت سوریه خواسته است به «آزادی تحرکات نیروهای حافظ صلح و امنیت و ایمنی این نیروها احترام» بگذارند. در این بیانیه همچنین آمده است که مسئولیت حفظ امنیت این نیروها بر عهده دولت سوریه است.
کد مطلب: 26482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *