۰
جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۲

رییس‌جمهور اکوادور: فریاد "زنده باد ایران" سر می‌دهیم!

رییس‌جمهوری اکوادور تصریح کرد: ما نه‌تنها این سیاست مزوّرانه آمریکا را قبول نداریم و آن را برنمی‌تابیم بلکه به دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم و فریاد "زنده باد ایران" سر می‌دهیم
به‌گزارش جام نیوز، یک‌صد و بیست و هشتمین نشست اتحادیه بین المجالس در حالی در کیتو پایتخت اکوادور برگزار شد که سخنان رییس جمهوری این کشور در انتقاد شدید از سیاست‌های امریکا و نظام سرمایه‌داری و تأکید وی بر تداوم روابط میان امریکای لاتین با جمهوری اسلامی ایران، یک بار دیگر حقانیت مواضع ایران و جایگاه ارزنده آن را میان کشورهای در حال توسعه و حق‌طلب جهان به نمایش گذاشت.
"رافائل کورئا دلگادو" رییس جمهوری اکوادور در این اجلاس که ۱۵۰۰ تن از نمایندگان ۱۴۰ کشور جهان در آن حضور داشتند، از سیاست های دوگانه آمریکا و متحدانش به‌ویژه انگلیس در مورد موضوعات مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به‌شدت انتقاد کرد و آمریکا و نظام بانکی و اقتصادی حاکم بر این کشور را بزرگترین تأمین کننده هزینه‌های تروریسم و قاچاق مواد مخدر در سطح بین‌المللی دانست.
وی گفت: آمریکا با اعمال سیاست‌های دوگانه در مسائلی نظیر تروریسم، حقوق بشر، اقتصاد و تجارت با اتخاذ ژست دفاع از حقوق بشر ظلم زیادی به جامعه دیروز و امروز جهان روا داشته است.
کورئا با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا علیه کشورهای مستقل و آزادی‌خواه جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا از ما می‌خواهد علاوه بر همراهی با این کشور در تحریم علیه ایران، از دوستی و همکاری با تهران فاصله بگیریم، وگرنه ما را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار می‌دهد.
رییس جمهوری اکوادور تصریح کرد: ما نه‌تنها این سیاست مزوّرانه آمریکا را قبول نداریم و آن را برنمی‌تابیم بلکه به دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم و فریاد "زنده باد ایران!" سرمی‌دهیم.
رییس جمهوری اکوادور در ادامه از دولت انگلیس نیز به‌خاطر پیروی از سیاست‌های ظالمانه آمریکا انتقاد کرد و اظهار داشت: موضوع جزایر مالویناس (فالکلند) آرژانتین متعلق به کل آمریکای لاتین است و انگلیس حق حاکمیت بر این جزایر را ندارد.
وی همچنین بر ضرورت اصلاح ساختار سازمان ملل تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: نظم حاکم بر جهان که در حال حاضر از سوی آمریکا و قدرت‌های بزرگ پیگیری می‌شود، غیرعادلانه و غیراخلاقی است.
رییس جمهوری اکوادور در این زمینه از اتحادیه بین المجالس خواست در جهت وضع قوانینی برای اصلاح ساختار کنونی نظام ملل متحد گام بردارد.
"فرناندو کردرو" رییس مجلس اکوادور نیز در سخنانش، به انتقاد از نظام سرمایه‌داری غرب پرداخت و گفت که مدل کاپیتالیستی ارمغانی جز آوردن مشکلات برای جامعه بشری نداشته است و نمونه‌های آشکار آن را امروز می‌توان در اقتصادهای بحران‌زده کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا و حتی، وضعیت اقتصادی ایالات متحده امریکا مشاهده کرد.
وی افزود: مردم جهان امروز به یک مدل توسعه باثبات و حقیقی نیاز دارند که رشد واقعی اقتصادی را به‌همراه داشته باشد.
کد مطلب: 26526
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *