۰
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۰

اسرائیل: اوباما در خصوص ایران خاک بر چشمان ما پاشید

منابع امنیتی با اشاره به توانایی دستیابی ایران به سلاح هسته ای ادامه دادند: ایرانی ها کارهای غیرعقلانی نمی کنند، البته انچه کیم جونگ اون دارد احمدی نژاد هم دارد.
انتخاب: تایمز اسرائیل به نقل از منابع امنیتی مدعی شد که ایران در تیرماه سال ۱۳۹۱ توانایی ساخت بمب هسته ای داشته است.
به گفته ی این منابع، اوباما با سفر اخیرش به اسرائیل، نتانیاهو و دیگر سران این رژیم را آرام ساخت.
این منابع که بنابر ادعای خود از محتوای مذاکرات نتانیاهو با اوباما اگاهند، افزودند: پس از مشاهده ی دستیابی کره شمالی به سلاح هسته ای آن هم با وجود مخالفت شدید غرب، تهران تصمیم به رفتن به سمت بمب هسته ای گرفت که البته می توانست بین ماه های تیر و شهریور اماده باشد.
این منابع با اشاره به توانایی دستیابی ایران به سلاح هسته ای ادامه دادند: ایرانی ها کارهای غیرعقلانی نمی کنند، البته انچه کیم جونگ اون دارد احمدی نژاد هم دارد.
بنابر ادعای این منابع، در پایان سال ۲۰۱۲، ایرانی ها شبیه سازی یک انفجار هسته ای را آزمایش کردند و از آن زمان روز به روز در حال پیشرفت در این زمینه هستند.
اوباما هفته ی گذشته به سرزمین های اشغالی سفر کرد تا در مورد همکاری با اسرائیل در خصوص ایران و دیگر موضوعات مذاکره کند. هم اکنون به نظر می رسد که رئیس جمهور امریکا نتانیاهو را متقاعد کرده که با جدول زمانی واشنگتن کنار بیاید.
براساس جدول زمانی واشنگتن، ایران یک سال تا دستیابی بمب هسته ای فاصله دارد.
منابع می گویند: چاپلوسی های اوباما در این زمینه جواب داد و نتانیاهو متقاعد شد. در واقع اسرائیل در این ماجرا ضرر کرد و دست های آن هم اکنون در رابطه با ایران بسته است.
این منابع اظهار داشتند: رئیس جمهور امریکا خاک بر چشمان ما پاشید و ما هم اکنون گرفتار طوفان شده ایم. اوباما با چاپلوسی و نمایش دوستی ما را متقاعد کرد و موفق شد تا از هرگونه شرکت آمریکا در حمله به ایران طفره رود.
تایمز اسرائیل در پایان نوشت: اظهارات نتانیاهو در طول سفر اوباما نشان داد که اسرائیل بدون حمایت آمریکا حمله نخواهد کرد .
کد مطلب: 26556
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *