۰
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
نخست وزیر جدید اردن:

اردن هرگز وارد جنگ علیه سوریه نمی‌شود

نخست وزیر اردن تاکید کرد که این کشور هرگز وارد جنگ منطقه‌ای علیه سوریه نمی‌شود که هیچ منافعی برای اردن و کشورهای عربی ندارد.
به گزارش فارس به نقل از المنار، عبدالله النسور نخست‌وزیر اردن در اظهاراتی با اشاره به اینکه سیاست اردن در قبال موضوع سوریه در نهایت حکمت و درایت خواهد بود، تاکید کرد که اردن وارد جنگ منطقه‌ای نخواهد شد و نمی‌توانیم اجازه دهیم اردن وارد جنگی شود که هیچ منافعی برای ما و کشورهای عربی ندارد.
وی در مراسم تحلیف کابینه خود اعلام کرد که کشورش هرگز جزئی از حمله سوریه به دیگران یا حمله علیه سوریه نخواهد بود، اردن در دو سال اخیر در میدان مین حرکت کرده و سیاست پادشاهی توانسته این کشور را بدون خسارت در این دریای متلاطم عبور دهد، این معجزه است که بدون ورود به بحران سوریه به این نقطه رسیده‌ایم.
النسور سوری‌ها را برادران خود خواند و تاکید کرد که ملت اردن با گرمی از سوری‌ها استقبال می‌کند، او البته به هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی اشاره کرد که در اثر ورود پناهندگان به اردن وارد شده و قبلا در نظر گرفته نشده بود.
النسور ابراز داشت که تعداد سوری‌های پناهنده شده به اردن در دو سال گذشته ۴۷۰ هزار نفر بوده و قبل از آن نیز ۶۰۰ هزار سوری در اردن بوده اند که به این ترتیب الان یک میلیون و ۲۰۰ هزار سوری در اردن هستند که این علاوه بر مهاجرت‌هایی است که از فلسطین و عراق و لبنان به اردن صورت گرفته است.
نخست وزیر جدید اردن همچنین اصلاحات اقتصادی را شعار اصلی دولت جدید خود خواند.
کد مطلب: 26601
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *