۰
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۰

ایران خواهان توقف ارسال سلاح به سوریه شد

معاون امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد بهترین راه برای پایان خشونت‌ها در سوریه پایان جریان تسلیحات به شبه‌نظامیان تحت حمایت خارجی‌ها است که در این کشور عربی می‌جنگند
به گزارش تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی؛ امیر عبداللهیان،‌ معاون امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، در کنفرانسی خبری در پایتخت مصر، از کشورهای همسایه سوریه خواست مرزهای خود با این کشور را به شدت کنترل کنند تا از قاچاق سلاح به داخل کشور جلوگیری کنند.
وی گفت: "تسلیحات از طریق مرزهای بسیاری وارد سوریه می‌شوند و بسیاری از گروه‌های مسلح شناخته نشده نیز از مرزهای مختلف وارد کشور شده‌اند و بسیاری از تسلیحات نیز به این گروه‌ها تحویل داده می‌شوند."
دیپلمات ارشد کشورمان که روز شنبه وارد قاهره شده است درباره وضعیت سوریه با اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل؛ نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب؛ و محمد عمرو،‌ وزیر خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.
این مقام دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت تهران و قاهره "دیدگاه‌های مشابهی" درباره پایان خشونت در سوریه دارند. "ما هر نوع دخالت خارجی در سوریه را رد کردیم."
امیرعبداللهیان هشدار داد که قدرت‌های خارجی در تلاشند تا با تشدید بحران در این کشور عربی آن را تجزیه کنند.
وی ادعاهای "بی‌پایه و اساس" درباره دخالت ایران در امور کشورهای عربی و اسلامی را رد کرده و تأکید کرد که جمهوری اسلامی دارای منافع مشترکی با دولت‌های منطقه است.
سوریه از مارس ۲۰۱۱ تاکنون شاهد ناآرامی بوده و افراد بسیاری شامل تعداد زیادی از نیروهای ارتش سوریه و نیروهای امنیتی در جریان خشونت‌ها جان باخته‌اند.
دمشق می‌گوید این آشوب‌ها در بیرون از کشور هماهنگ می‌شوند و گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تعداد زیادی از شبه‌نظامیان مستقر در سوریه اتباع کشورهای دیگر هستند.
دولت سوریه می‌گوید غرب و متحدین منطقه‌ای آن شامل قطر، عربستان سعودی و ترکیه از گروه‌های مسلح پشتیبانی می‌کنند.
کد مطلب: 26619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *