۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۲۰

پوتین و اوباما در حاشیه نشست جی‌۸ دیدار می‌کنند

روسای جمهوری روسیه و آمریکا دو ماه دیگر در حاشیه نشست سران کشورهای عضو گروه جی‌۸ که در ایرلند شمالی برگزار می‌شود، دیدار می‌کنند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ریانوستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به زودی با «باراک اوباما» همتای آمریکایی‌اش دیدار می‌کند. این دیدار که گفته می‌شود دیداری جامع است، قرار است در حاشیه نشست سران کشورهای عضو «جی‌۸» که در ماه ژوئن در ایرلند شمالی برگزار می‌شود، انجام گیرد.
«یوری یوشاکوف» مشاور رئیس‌جمهور روسیه گفته است که پیش از آن احتمال «انجام دیدارهایی در مورد حضور «باراک اوباما» در نشست جی‌۸» نیز در دست بررسی است.
به گفته یوشاکوف در زمان حضور «تام دانیلون» مشاور امنیت ملی آمریکا در روسیه، بحث سفر احتمالی «باراک اوباما» به مسکو نیز مطرح خواهد شد. وی می‌گوید: به عقیده من دانیلون به مسکو می‌آید و نشانه‌هایی هم در این مورد بروز می‌دهد.
وی افزود پوتین هیچ برنامه‌ای برای ملاقات شخصی با دانیلون ندارد. یوکاشوف پیش از این اعلام کرده بود که دانیلون روز ۱۵ آوریل برای مذاکره در مورد سپر موشکی به مسکو سفر می‌کند.
بحث استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپا یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که در چند سال اخیر روابط مسکو و واشنگتن را تیره کرده است. پیش‌بینی می‌شود این موضوع در دیدار میان پوتین و اوباما نیز مورد بحث قرار بگیرد.
کد مطلب: 26780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *