۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۱

شروط اوباما برای سفر به اسرائیل

رئیس جمهور آمریکا پذیرش دعوت رئیس رژیم صهیونیستی را برای سفر به فلسطین اشغالی، منوط به پیشرفت در مذاکرات صلح با فلسطینیان دانست.
واحد مرکزی خبر:رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند باراک اوباما در پاسخ به دعوت غیررسمی شیمون پرز، رئیس این رژیم برای سفر به فلسطین اشغالی در دوره دوم ریاست جمهوری خود اعلام کرده است تنها در صورتی این دعوت را خواهد پذیرفت که تل آویو در مذاکرات صلح با فلسطینیان به پیشرفت جدی دست یابد.
اوباما آخرین بار ژوییه سال دو هزار و هشت، همزمان با مبارزات انتخاباتی برای دور نخست ریاست جمهوری خود به اسرائیل سفر کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی آنتی وار، هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا به اسرائیل سفر نکرده اند، اما تعیین شرط برای سفر به تل آویو ، حاکی از کدورتی است که اوباما همچنان از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به علت حمایت از رقیب انتخاباتی وی در دل دارد. نتانیاهو در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا از میت رامنی، رقیب جمهوریخواه اوباما حمایت علنی کرد.
اما پیش بینی نمی شود سیاست آمریکا در قبال اسرائیل در نتیجه این مسائل تغییر کند. قرار است سناتور جان کری ماه آینده به اسرائیل سفر کند. وی در چند روز آینده رسما به سمت وزیر خارجه آمریکا منصوب می شود.
وی اعلام کرده است سفرش به تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینی ها معطوف خواهد شد.
مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان سپتامبر دو هزار و ده پس از لغو توقف موقت شهرک سازی اسرائیل متوقف شد.
کد مطلب: 21111
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *