۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰

کاردار ایران در مصر: تجمع کنندگان از معارضان سلفی سوری بوده اند

وی با اشاره به حمل پرچم مخالفان سوریه از سوی تجمع کنندگان افزود: اکثر تجمع کنندگان از سوری های مقیم قاهره بودند؛ اجازه دادن به این گروهها برای اقدام علیه امنیت ملی مصر کار اشتباهی است.
کاردار سفارت ایران در قاهره هدف از تجمع گروهی معترض مقابل محل اقامتش را ضربه زدن به تحول و پیشرفت بدست آمده در روابط دو کشور توصیف کرد.

به گزارش العالم مجتبی امانی یورش معترضان به منزلش را تکذیب کرد و گفت: گروههای سلفی دیروز به همراه برخی از مخالفان سوریه برای برهم زدن روابط مهم تهران - قاهره و جلوگیری از اقداماتی که مسئولان دو کشور قصد دارند در آینده نزدیک اتخاذ کنند، دست به این اقدام زدند.

امانی در مصاحبه با روزنامه "الشرق الاوسط" در پاسخ به این سئوال که آیا با شخصیت های معترض مقابل محل اقامتش گفت و گو کرده است؟، گفت: اینها گروه های ناشناسی هستند و آنها را نمی شناسد تا با آنها گفت وگو کند. ایران هر بار که برای کمک به کشورهای اسلامی تلاش کرده همواره در معرض حمله قرار گرفته. ایران فقط خواستار منافع مصر و همه کشورهای جهان اسلامی است.

کاردار سفارت ایران در قاهره ادامه داد، هدف از تجمع تعدادی معترض مقابل محل اقامتش در خیابان صلاح سالم در منطقه مصر الجدیده، جلوگیری از گسترش روابط بین مصر و ایران است؛ رژیم صهیونیستی از این موضوع استقبال نمی کند.

وی با اشاره به حمل پرچم مخالفان سوریه از سوی تجمع کنندگان افزود: اکثر تجمع کنندگان از سوری های مقیم قاهره بودند؛ اجازه دادن به این گروهها برای اقدام علیه امنیت ملی مصر کار اشتباهی است.

مجتبی امانی از حادثه ای که در مقابل منزلش در قاهره رخ داد ابراز تاسف کرد و گفت این تظاهرکنندگان به ویژه سوری ها به نفع مخالفان سوری اقدام می کنند. امانی از مقامات امنیتی مصر خواست وارد عمل شوند و همه تدابیر لازم را برای مقابله با اینگونه خشونت ها اتخاذ کنند تا باردیگر تکرار نشود.

وی تصریح کرد صهیونیست ها سعی دارند درگیری خود با فلسطینی ها را به درگیری سنی و شیعه تبدیل کنند تا به منافع منطقه آسیب برسانند.

امانی در خصوص اظهار نگرانی برخی افراد در مصر از حضور گردشگران ایرانی گفت: ایران در زمینه گردشگری با تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی رابطه دارد و اتفاقی نمی افتد اما متاسفانه به نظر من طرف های خارجی با ذهن معترضان بازی می کنند. مردم مصر از این روابط حمایت و استقبال می کنند.

مجتبی امانی هشدار داد: گروه هایی که از حمایت مالی طرف های خارجی برخوردارند از شرایط انقلاب مصر سوء استفاده می کنند، برخی شبکه ها نیز به شیعیان توهین می کنند؛ همه آنها دشمنان امت اسلام هستند.

الشرق الاوسط نوشت: گروهی از سلفی ها دیروز با تجمع مقابل منزل کاردار ایران تلاش کردند وارد منزل وی شوند، اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.
کد مطلب: 26838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *