۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳

کاری که صدا و سیما کرد، استعمارگران اروپایی نکردند

«دیروز آذربایجانی‌ها، امروز مازندرانی‌ها، فردا نوبت کدام قوم ایرانی است؟! یک روز برنج وارد کردند و یک روز زمین ما را در مازندران غصب کردند و ویلاسازی کردند، یک روز جنگل را نابود کردند و حالا هم رویه تمسخر پیش گرفته‌اند.»
نماینده مردم ساری در مجلس نهم در تذکری آئین‌نامه‌ای نسبت به پخش سریال پایتخت از صدا و سیما اعتراض كرد و گفت: تمسخر لهجه مازندرانی‌ها در قالب برنامه‌ها و سریال‌هایی نظیر «پایتخت» به تفریح سبک رسانه ملی تبدیل شده است، آن هم در شرایطی که مازندران در این سال‌ها قربانی تصمیمات پایتخت نشینان بوده است.

وی گفت: پایتخت نشینانی كه زمین‌شان را با ثروت آنچنانی غصب کرده‌اند و زحمات‌شان را به باد فنا داده‌اند، کسانی که باعث و بانی سریال پایتخت‌اند، چه می‌دانند کار کردن در هوای شرجی و گرم مازندران آن هم در شالیزارها، چقدر طاقت‌فرساست. چون زیر کولرهایشان در ویلاهایشان نشسته‌اند و فیلمنامه می نویسند.

دامادی ادامه داد: جامعه‌ای که تنها یک رسانه دارد آن هم رسانه ملی، در دو سال گذشته اتفاقاتی را تجربه کرده که به شدت تاسف بار و تاثربرانگیز بوده است. «دیروز آذربایجانی‌ها، امروز مازندرانی‌ها، فردا نوبت کدام قوم ایرانی است؟! یک روز برنج وارد کردند و یک روز زمین ما را در مازندران غصب کردند و ویلاسازی کردند، یک روز جنگل را نابود کردند و حالا هم رویه تمسخر پیش گرفته‌اند.»

نماینده مردم ساری تاكید كرد: کاری که صدا و سیما انجام داده است، علیرغم همه تذکرات، این کار را حتی استعمارگران اروپایی در کشورهای آفریقایی وقتی مشغول غارت آنها بودند، انجام ندادند.

وی افزود: این همان گویشی است که مورد تمسخر قرار گرفته، همان گویش و آئینی است که اسطوره‌هایی همچون سیدمجتبی علمدار، بصیر و طوسی‌ها را پرورش داده است؛ و فراموش نشدگانی از جنس اسطوره‌ها و دلاورانی چون لشکر ۲۵ کربلای مازندران را پرورش داده است که در ولایتمداری نمره یک آورده‌اند و حماسه خلق کرده‌اند. به جای ساختن فیلمنامه‌های اینچنینی، از کارگران زحمت‌کش فولاد بگوییم که حقوق شب عید خود را دریافت نکرده‌اند و فریاد من مازندرانی و این کارگران به جایی نرسید.
کد مطلب: 26953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *