۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴

هما روستا پس از 18 سال برگشت

هماروستا پس از سال‌ها در این اثر نمایشی روی صحنه ایفای نقش می‌كند.
آیین افتتاح نمایش «باغ آلبالو» به كارگردانی محمدحسن معجونی عصر روز گذشته (۱۸فروردین ماه) با حضور جمعی از هنرمندان و تماشاچیان علاقه‌مند به تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر برگزار و زنگ آغاز اجرای نمایش توسط اسماعیل شنگله نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند پیشكسوت پیش از نواختن زنگ آیین افتتاح با اشاره به اینكه برای صحبت درباره این اثر بهتر است از اصطلاحات و زبان نویسنده صحبت كنم، گفت: اینك متنی را برای شما قرائت می‌كنم كه نوشته آنتوان چخوف است. این نویسنده می‌گوید: آنچه چخوف تا به امروز نوشته‌، بخش‌هایی از زندگی خودش است كه فكر می‌كرد شاید برای دیگران جالب باشد. چخوف هرگز برای خودش ننوشت و اعتقاد داشت تنها افراد ابله فكر می‌كنند همه چیز را می‌دانند.

وی ادامه داد: او در نوشته‌هایش در پی حقیقت و زندگی بود. می‌گفت نباید دروغ بگوید، شاید بتواند در عشق و سیاست این كار را بكند اما در هنر هرگز نمی‌تواند دروغ بگوید. آیا من در تمام آثارم به دروغگویی اعتراض نكردم؟

این هنرمند سپس با اجازه از حاضران ضمن سپاس از هما روستا اجرای افتتاحیه نمایش «باغ آلبالو» را به زنده‌یاد حمید سمندریان تقدیم كرد.

مجید سرسنگی مدیرعامل مجموعه ایرانشهر با قدردانی از اسماعیل شنگله و ابراز خوشحالی از آغاز اجرای نمایش حسن معجونی، گفت: اعتقاد دارم این هنرمند از نیروهای جوان و با استعداد حوزه تئاتر است كه پیش از این با ایفای نقش در نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» اجرایی به یاد ماندنی داشت. ما از سال ۸۶ برنامه اجرای نمایش باغ آلبالو را درنظر داشتیم و بسیار خوشحال هستم كه امشب مراسم آغاز این اثر را برگزار می‌كنیم.

وی ادامه داد: طی یك دهه گذشته تئاتر ایران نیروهای با استعداد جوان زیادی را شناخته است كه امیدوار هستم سیاست‌گذاران كلان تئاتر كشور در كنار اهمیت دادن به حضور هنرمندان پیشكسوت و اساتید این رشته كه روح جریان تئاتر كشور هستند به جوانان نیز اهمیت دهند چون ادامه راه و آینده این هنر برعهده آن‌ها خواهد بود.

سرسنگی در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: سركار خانم هماروستا پس از سال‌ها در این اثر نمایشی روی صحنه ایفای نقش می‌كنند. نام ایشان برای ما با نام استاد حمید سمندریان گره خورده و یكی از سالن‌های مجموعه ایرانشهر هم به اسم این هنرمند نام‌گذاری شده كه متاسفانه سال گذشته از میان ما رفت و جا دارد در آغاز اجراهای سال جدید هم از ایشان یاد كنیم.

سپس در میان تشویق علاقه‌مندان زنگ آیین افتتاح نمایش «باغ آلبالو» توسط اسماعیل شنگله به صدا درآمد.

در این مراسم هنرمندانی همچون: خسرو خورشیدی، داوود رشیدی، حبیب رضایی، خشایار دیهیمی، احترام برومند، محمد یعقوبی، آیدا كیخایی، روح‌الله جعفری، خسرو احمدی، كریستف رضایی، هوشنگ قوانلو، جمشید گرگین، فلامك جنیدی، هوشنگ گلمكانی، اسماعیل شنگله، مانی حقیقی، امیر رضا كوهستانی به همراه كاردار فرهنگی سفارت ایتالیا نیز حضور داشتند.
کد مطلب: 27028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *