۱
۰
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۲
کارگردان نمایش در گفت و گو با "فریادگر":

بنیاد روایت فتح، چرا آن صحنه را از نمایش ترن حذف کرد؟

کارگردان نمایش ترن می گوید همچنان در حال رایزنی با بنیاد روایت فتح هستند
کارگردان نمایش ترن می گوید همچنان در حال رایزنی با بنیاد روایت فتح هستند

نیما دهقان کارگردان نمایش «ترن» گفت: هیچ یک از اعضای گروه هنوز علت حذف یک اپیزود کامل و دو بازیگر از نمایش را واقعاً نمی‌دانیم. به ویژه این که این اپیزود یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین صحنه های نمایش است.
کارگردان نمایش «ترن» در گفت‌وگو با پایگاه خبری فریادگر بیان کرد: از آن جایی که تهیه کننده این نمایش بنیاد روایت فتح است، در طول مدت تمرین بارها مواردی را گوشزد و ویرایش می‌کردند و ما آن را پذیرفته و اصلاح می‌کردیم اما این بار صحبت آن‌ها مبنی بر حذف یک اپیزود کامل و دو بازیگر بسیار عجیب بود و باعث تعجب همگی ما شد زیرا این صحنه به گونه ای بود که هر یک از این دوستان روایت فتح هر بار بر سر تمرین‌های ما می‌آمدند با تماشای این صحنه بسیار دست‌خوش احساسات مثبت می‌شدند و سخنان خوبی درباره این صحنه می‌گفتند.
وی افزود: به همین دلیل حذف این صحنه کلیه اعضای گروه را دچار شوک کرده و از اینکه دو بازیگر مهم نمایش به اجبار باید از ما جدا شوند، بسیار ناراحت و سرخورده هستیم.
دهقان درباره داستان نمایش خود گفت : در این نمایش نویسنده ای وجود دارد که می‌خواهد نوشتن نمایشنامه جنگی را بیاموزد و هشت شهید گمنام را سوار قطاری کرده و آن‌ها را به سمت نقطه مشخصی پیش می‌برد. در طول نمایش و در هر یک از واگن‌های این نمایش اتفاقات گوناگونی رخ می‌دهد اما در بخشی از داستان پسر شهیدی که ۲۵ ساله است و هرگز پدر خود را ندیده است، به سراغ نویسنده آمده و از او می‌خواهد که پدرش را به او نشان دهد تا سؤالاتی را با او مطرح کند. کارگردان نمایش ترن افزود : در صحنه حذف شده، این پسر، پدرش را یافته و سؤالات بیست و پنج ساله‌اش را با او مطرح می‌کند. این صحنه یکی از مهم‌ترین صحنه های نمایش است که کلید اصلی درک معنا و مفهوم نمایش را که در راستای اهداف دفاع مقدس است در خود نهفته دارد. وی درباره ضرر و زیان معنوی و مادی که در نتیجه حذف این صحنه، گروه نمایشی با آن مواجه شده است، به خصوص آنکه با حذف این صحنه دو بازیگری که ماه‌ها وقت خود را صرف تمرین نمایش کرده بودند، در عمل از اجرا حذف می‌شوند، گفت : همچنان در حال رایزنی با بنیاد روایت فتح هستیم تا شاید بتوان راهی برای تخفیف گرفتن از ممیزی آن‌ها و بازگشت دوباره این صحنه به نمایش هستیم. او افزود : با وجودی که یک هفته از مدت مقرر اجرای این نمایش نیز کاسته شده است، اما به دلیل حوادثی که برای اجرای این نمایش، گروه با آن مواجه بود، از هم اکنون تا شب پیش از آغاز اجرا ( ۲۸ آذر) بلیت این نمایش به شکل نیم بها به علاقه‌مندان پیش فروش می‌شود.
دهقان در پایان اظهار امیدواری کرد: این نمایش از روز چهارشنبه ۲۹ آذر در مجموعه هنری تئاتر شهر تهران به روی صحنه رفته و بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

کد مطلب: 16692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نمایش واقعا خوب و تاثیرگذار بود. به خاطر مشکلات پیش آمده عمیقا متاسفم. عجیب است که کارهای خوب و فاخر دچار مشکل می شوند و این همه نمایش های خنثی و بعضا مزخرف، راحت به صحنه می روند.