۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۹

ایران اجازه ورود کاروان امدادرسانی ترکیه به مناطق زلزله زده را نداده است

کنسولگری ترکیه در تبریز نیز به مقام‌های ایران اعلام داشته است که این کشور در جریان زلزله‌های سال ۲۰۱۱ تجارب بسیاری کسب کرده و آماده امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی است.
به گزارش انتخاب؛ منیر کارال اوغلو، والی استان وان ترکیه در گفتگو با خبرگزاری «هابئرلر» گفته است که در جریان زلزله‌های سال ۲۰۱۱ ترکیه، خصوصا مناطق استان وان، اولین کشورهایی که به کمک ترکیه آمدند، یکی جمهوری آذربایجان و دیگری ایران بود.

ایران اجازه ورود کاروان امدادرسانی ترکیه ه مناطق زلزله زده را نداده است

از سوی دیگر ، یک خبرگزاری ترک مدعی «سرگردانی کاروان امدادرسانی ترکیه پشت مرزهای ایران» شده است.

به نوشته خبرگزاری «هابئرلر» ترکیه ، یک کاروان سی نفره امدادرسانی این کشور به همراه ۶ کانتینر و یک سگ تعلیم دیده تجسس در آنسوی گمرک «کاپی کوی» در مرز ایران و استان «وان» ترکیه از شنبه شب منتظر ورود به ایران هستند.

سازمان شرایط اضطراری حوادث طبیعی استان وان، یکی از سازمان‌های امدادرسانی پیشرفته ترکیه است که بیشترین نقش را در امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله‌های ۷، ۲ و ۹ ریشتری ترکیه در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۱۱ ایفا کرد.

این در حالی است که مديرکل هلال احمر جمهوری اسلامی ايران نيز از اعلام آمادگی کشورهای سنگاپور، تايوان، آلمان، پزشکان بدون مرز و دفتر يونيسف در تهران خبر داده است ولی گفت که هلال احمر نيازی به کمک های بين المللی ندارد.
کد مطلب: 2730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *