۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۵

جلیلی و باقری لنکرانی در فینال جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری

قاسم روانبخش عضو ارشد جبهه پایداری و از شاگردان آیت الله مصباح یزدی در گفت‌و‌گو با ایلنا، ضمن تصریح بر این نکته که ما ائتلاف ۱+۲ نفره و ۵ نفره اصولگرایان را قبول نداریم، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته برای کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری، تا کنون به سعید جلیلی و کامران باقری لنکرانی رسیدیم که از میان این دو، به زودی نامزدی نهایی جبهه پایداری را اعلام خواهیم کرد.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام قاسم روانبخش در پاسخ به این سؤال که آیا سخن از حذف اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده با سخنان مقام معظم رهبری که در روز اول فروردین بیان کردند منافاتی ندارد؟ گفت: آنچه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند این بود که تمام گرایش‌ها و سلیقه‌هایی که متعهد به نظام اسلامی باشند در انتخابات حضور پیدا کنند.
شاگرد برجسته آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به این سؤال که حضور آقای سیدمحمد خاتمی در انتخابات چگونه است؟ گفت: آقای خاتمی که تعهدی به نظام جمهوری اسلامی ندارد و الا ایشان از همراهین فتنه ۸۸ نمی‌شد؛ چه کسی شال سبز را به گردن میرحسین موسوی انداخت؟
وی افزود: فتنه گران در صدد نابودی نظام اسلامی بودند و آقای خاتمی هم همراه آن‌ها بود.
روانبخش در خصوص حضور آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات نیز گفت: البته شورای نگهبان باید تصمیم بگیرد اما به نظر من آقای هاشمی در واقع تکیه‌گاه اصلی فتنه ۸۸ بود و تا کنون هم فتنه را محکوم نکرده است.
سردبیر هفته نامه پرتو سخن در پاسخ به این سؤال که آیا پیش بینی‌های آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ مبنی بر اینکه این جریانی که امروز من و خانواده من را می‌کوبند در ‌‌نهایت جایگاه ولایت فقیه را هدف می‌گیرند، نشان از بینش عمیق سیاسی ایشان نداشت؟ گفت: خود آقای هاشمی هم به نحوی ولایت فقیه را هدف گرفته بود و آن نامه سرگشاده قبل از انتخابات هم در همین راستا بود.
وی در پاسخ به این سؤال که از نظر تعامل با جایگاه رهبری نظام جمهوری اسلامی، آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور بهتر عمل کرد یا آقای احمدی‌نژاد؟ گفت: آقای خاتمی هم موارد زیادی چالش با مقام معظم رهبری داشت؛ در قضیه آقای مهاجرانی و اعتراض علما به وزیر بودن ایشان در وزارت ارشاد، تحصن علما و قاطبه حوزه علمیه را در مسجد اعظم قم شاهد بودیم؛ که آقای خاتمی به حرف رهبر معظم انقلاب گوش نداد و گفت اگر آقای مهاجرانی برود من هم باید بروم.
روانبخش افزود: آیت الله جوادی آملی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله احمدی می‌انجی و مرحوم آیت الله مشگینی در آن تحصن حضور یافته و سخنرانی کردند و برخی از اعضای جامعه مدرسین هم در آن شرکت داشتند؛ یعنی قاطبه روحانیت آمدند و در این تحصن اعتراضی به دولت آقای خاتمی شرکت کردند.
این عضو ارشد جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال که چرا این تحصن‌ها و کفن پوشی‌ها فقط در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاد و در دوره آقای احمدی‌نژاد با وجود این همه ایرادات اساسی رخ نداد؟ گفت: در جریان خانه نشینی ۱۱ روزه آقای احمدی‌نژاد هم اگر ایشان خانه نشینی را ادامه می‌داد و به سر کار بر نمی‌گشت، این اتفاق می‌افتاد.
روانبخش در پاسخ به این سؤال که آیا تنها نقطه اشکال آقای احمدی‌نژاد خانه نشینی ۱۱ روزه بود و اشکالات دیگر از جمله عزل آقای متکی وزیر امور خارجه به آن شکل که چهره بین المللی نظام جمهوری اسلامی را بد جلوه می‌داد اشکال نبود؟ گفت: عزل یک وزیر توسط رئیس جمهور یک امری است که نیاز به اعتراض عمومی ندارد، چون در جایگاه قانون اساسی این حق به رئیس جمهور داده شده است.
این شاگرد برجسته آیت الله مصباح یزدی افزود: اصلا مگر قرار بود برای هر اتفاق تحصن کنیم؟ ما بیشتر با قلم خود دولت را نقد کردیم؛ لذا در دولت آقای احمدی‌نژاد قرار نبود همیشه تحصن کنیم، کار و زندگی داشتیم؛ در دولت آقای خاتمی هم چنین نبود که برای هر مسئله‌ای که اتفاق می‌افتاد تحصنی صورت گیرد، تحصن یک بار اتفاق افتاد، اگر می‌خواستیم برای هر پدیده تحصن کنیم که باید در کل دوران دولت آقای خاتمی همیشه در تحصن بودیم؛ بنابراین تحصن تنها یک بار در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاد و بیشتر کار‌ها از طریق قلم و بیان مورد نقد قرار می‌گرفت و این روند نسبت به پدیده‌هایی که در دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد نیز صورت داده شد؛ حتی در این رابطه کتابی با موضوع فراماسونری جدید در ایران منتشر نمودیم. علاوه بر این، اتفاقاتی که در زمان آقای خاتمی افتاد قابل مقایسه با دوره آقای احمدی‌نژاد نبود، در آن دوره به حضرت زهرا (س)، حکم اسلام در مورد قصاص، تقلید از مرجع تقلید اهانت و از همجنس بازی حمایت شد؛ و حتی آقای خاتمی تصریح کرد که اگر دین در مقابل آزادی قرار گیرد، آزادی مقدم بر دین است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاندیدای جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است؟ گفت: هنوز کاندیدای نهایی ما مشخص نشده است.
روانبخش در پاسخ به این سؤال که کاندیدای شما از میان ائتلاف ۱+۲ و یا ائتلاف ۵ نفره اصولگرایان انتخاب می‌شود؟ گفت: ما ائتلاف ۳ نفره و ۵ نفره اصولگرایان را قبول نداریم و کاندیدای ما غیر از این هاست.
این شاگرد برجسته آیت الله مصباح یزدی در پایان گفت: از میان نامزدهای متعددی که مطرح هستند و در معرض آمدن هستند بررسی مستوفایی صورت گرفته و تا کنون به جمع بندی به دو نفر رسیدیم که دکتر جلیلی و لنکرانی هستند که انشاالله در جمع بندی نهایی به زودی نامزدی نهایی را اعلام خواهیم کرد.
کد مطلب: 27350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *