۱
۲
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۳
تبلیغات غیر رسمی؛ 8 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری

استراتژی انتخاباتی کاندیداهای اصولگرا چیست؟

هر یک از کاندیداهای اصولگرایان،استراتژی خاصی را برای جلب آرا انتخاب کرده اند
هر یک از کاندیداهای اصولگرایان،استراتژی خاصی را برای جلب آرا انتخاب کرده اند

اگر چه هنوز ۹ ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده زمان باقی است اما همچون همیشه ، کاندیداهای بالقوه ، زمینه سازی برای حضور موثر و قدرتمند را آغاز کرده اند و هر یک بر اساس استراتژی خویش، عملکرد خاصی در این روزها دارند . 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر در این میان کاندیداهای مختلف و پرشمار جناح موسوم به اصولگرا که خیالشان از بابت تایید صلاحیت راحت است ، فعالیتهای خویش را بیش از دیگران و به انحای مختلف شروع کرده اند که می توان با بررسی آن ، نوع سرمایه گذاری و طیفی را که آنها برای جلب رای در نظر گرفته اند ، شناخت :
۱- علی لاریجانی : مهمترین فعالیت لاریجانی در ماههای اخیر حضور در شهرستانها به بهانه های مختلف و تلاش برای رسانه ای کردن این فعالیتها است . سفر به استان اصفهان با شرکت در مراسم یادواره شهدای فریدون‌شهر ، حضور در جشن غدیر در شهرستان ورامین،شرکت در مراسم بهره برداری از پل جانبازان سومین تقاطع غیر همسطح کرج، سفر یک روزه به استان اردبیل ،بخشی از سفرهای دو هفته اخیر لاریجانی است. به این ترتیب باید گفت مهمترین استراتژی انتخاباتی لاریجانی جذب و هماهنگی نیروها و فعالان اصولگرا در شهرستانهای مختلف است.
۲- مصطفی پور محمدی : در ماه گذشته سایت خبری – تحلیلی «نامه نیوز» فعالیت خود را آغاز کرده و هفته نامه سیاسی منتسب به وی منتشر شده است. شنیده ها حاکی از آن است که مشاوران مطبوعاتی وی در حال جمع آوری تیم برای انتشار یک روزنامه سیاسی هستند که احتمالا از آذر ماه منتشر خواهد شد. پورمحمدی در ماههای اخیر در مجامع دانشگاهی حضور یافته و بیشترین انتقادات را از دولت داشته است. به این ترتیب تاثیر گذاری در بین نخبگان و دانشجویان ، مهمترین رفتار انتخاباتی پورمحمدی در این روزها است.
۳- محمدباقر قالیباف : رسانه های منتسب به قالیباف سالها است که فعال هستند . تلاش برای افتتاح یا تکمیل پروژه های بزرگ عمرانی در تهران تا پایان سال ، همچون : تکمیل بزرگراه امام علی (ع) ، افتتاح دریاچه چیتگر ، بهره برداری از طرح دو طبقه سازی بزرگراه صدر همراه با تونل نیایش و... مهمترین برنامه

کاندیداهای مختلف و پرشمار جناح موسوم به اصولگرا که خیالشان از بابت تایید صلاحیت راحت است ، فعالیتهای خویش را بیش از دیگران و به انحای مختلف شروع کرده اند که می توان با بررسی آن ، نوع سرمایه گذاری و طیفی را که آنها برای جلب رای در نظر گرفته اند ، شناخت
های قالیباف است. به این ترتیب مهمترین شیوه تبلیغاتی قالیباف ، نمایش توان مدیریتی وی است.
۴- غلامعلی حداد عادل: مهمترین اقدامهای حداد عادل نوعی میانجیگری بین دولت و مجلس است . بعد از تلاش وی در آغاز سال برای ممانعت از استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی و دریافت قول شرف از سعید مرتضوی، که نهایتا نتیجه مثبتی برای حداد عادل نداشت ، در هفته های اخیر او فعالیت خود را صرف جلوگیری از طرح سوال از احمدی نژاد در مجلس کرده است. حداد عادل خود گفته که حتی اگر رای هم نداشته باشد ، در صورت لزوم کاندیدا می شود!با این وصف ،مهمترین رفتار انتخاباتی حداد عادل را باید رایزنی و وساطت در سطوح بالای حاکمیت دانست.
۵- علی اکبر ولایتی : حضور در برنامه های مختلف تلویزیونی به عنوان کارشناس در زمینه های پزشکی، امور بین الملل، تاریخ ایران، عرفان اسلامی، ادبیات ، تحلیل تاریخ انقلاب و... ، مهمترین فعالیت سالهای اخیر دکتر ولایتی است و امر جدیدی نیست ولی نمی توان منکر ارزش تبلیغاتی – انتخاباتی این برنامه های ویژه صدا و سیما شد . چندی قبل شایعاتی مبنی بر حضور ولایتی در آمریکا برای رایزنی و مذاکره با مقامات آن کشور منتشر شد که از طرف وی تکذیب شد ولی به هر حال او را چند روزی نام او در صدر اخبار قرار گرفت.
۶- سعید جلیلی : در اوج مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ ، خبرهای زیادی درباره احتمال کاندیداتوری وی در محافل سیاسی به گوش می رسید . این موضوع با توجه به احتمال موفقیت مذاکرات بغداد و مسکو ، شدیدتر شده بود اما در یکی دو ماه اخیر که خبری در این خصوص نبوده ، هیچ فعالیت قابل ذکری از وی مشاهده نشده است.
۷- علی نیکزاد : سعی در افتتاح پروژه های مسکن مهر و بخصوص مانور تبلیغاتی درباره بازسازی مسکن زلزله زدگان آذربایجان ، تنها امکان تبلیغاتی این روزهای وزیر راه و شهرسازی است که استفاده خوبی هم از آن می شود . وی هفته پیش به همراه احمدی نژاد به آذربایجان سفر کرد و در مقابل دوربینها قرار گرفت تا در کورس رقابت کاندیداهای پرشمار اصولگرا باقی بماند. نیکزاد سعی دارد مثل احمدی نژاد رای بخشی از جامعه روستایی کشور را جذب کند.

کد مطلب: 12954
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کوروش
اخه کدوم آدم عاقلی دیگه به اصولگرایی حداقل تو این دوره اعتماد می کنه، کسانی که با هم حزبیان خودشان مشکل داشتند