; ?>; ?> سیمرغ همایون شجریان در آمریکا پرواز خواهد کرد - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵

سیمرغ همایون شجریان در آمریکا پرواز خواهد کرد

تاکنون ۱۰ آلبوم از آثار هنرمندان مذکور در خارج از ایران منتشر شده که از آن میان، آلبوم‌های "شوریده"، "قیژک کولی" و "خورشید آرزو" از آثار حمید متبسم و سعید فرجپوری به ترتیب برنده جایزه بهترین موسیقی سال از وزارت فرهنگ فرانسه و سازمان نقد صفحات موسیقی از آلمان شده‌اند.
آلبوم "سیمرغ" با آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی همایون شجریان و اجرای ارکستر سیمرغ توسط کمپانی سلستیال هارمونی تا اواخر تابستان سال ۱۳۹۲ در آمریکا منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم صوتی "سیمرغ" اثر حمید متبسم به خوانندگی همایون شجریان و اجرای ارکستر سیمرغ توسط کمپانی سلستیال هارمونی (celestial harmonies) تا اواخر تابستان سال ۱۳۹۲ منتشر خواهد شد.

بنیاد سیمرغ که از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه آثار موسیقی جهانی است پیش از این سه آلبوم "قیژک کولی" (حمید متبسم/ همایون شجریان/ گروه دستان)، "خورشید آرزو" (سعید فرج پوری/ همایون شجریان/ گروه دستان) و "به نام گل سرخ" (حمید متبسم/ سالار عقیلی/ گروه دستان) را منتشر کرده بود.

اکارت ران (Eckart Rahn) مدیر آلمانی این موسسه با اشاره به انتشار آلبوم صوتی "سیمرغ" بیان کرد: با وجود وضع نابسامان تمام ناشران سی دی که حاصل دانلود غیرقانونی آثار موسیقایی و عدم توجه مردم به کیفیت شنیداری آثار است، علاقمندم که "سیمرغ" را نیز منتشر کنم. آشنایی با این اثر مرا بر آن داشت که فردوسی و ادبیات کهن و با شکوه فارسی را بهتر بشناسم و این موسیقی را بهتر درک کنم، به اعتقاد من این موسیقی و این ادبیات دارای ارزش‌های جهانی است و دریغ است که به گوش همگان نرسد.

بنیاد سیمرغ نیز در این‌باره اعلام کرد: تاکنون ۱۰ آلبوم از آثار هنرمندان مذکور در خارج از ایران منتشر شده که از آن میان، آلبوم‌های "شوریده"، "قیژک کولی" و "خورشید آرزو" از آثار حمید متبسم و سعید فرجپوری به ترتیب برنده جایزه بهترین موسیقی سال از وزارت فرهنگ فرانسه و سازمان نقد صفحات موسیقی از آلمان شده‌اند.
کد مطلب: 27474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *