۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۴

اخبار ویژه، بیست و هفتم فروردین

روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه نوشت:
اخبار ویژه، بیست و هفتم فروردین
نتانياهو: خطرات بي سابقه در كمين موجوديت اسرائيل است (خبر ويژه)
نخست وزير رژيم صهيونيستي در سالگرد تاسيس اين رژيم گفت خطراتي به مراتب بزرگ تر از گذشته، اسرائيل را تهديد مي كند.

نتانياهو در آستانه شصت و پنجمين سالروز آغاز اشغال فلسطين گفته است: از زمان تأسيس اسرائيل در سال ۱۹۴۸ ما با خطرات و جنگ هايي روبه رو بوده ايم اما ابعاد و اهميت خطرات براي موجوديت اين كشور در مقطع زماني كنوني، جدي تر از گذشته است و خطراتي بزرگ تر از قبل در كمين موجوديت اسرائيل مي باشد.

رژيم صهيونيستي پس از عقب نشيني فضاحت بار از جنوب لبنان و باريكه غزه در سال هاي ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ ميلادي، سه شكست بزرگ را در جريان جنگ هاي ۳۳ روزه، ۲۲روزه و ۸ روزه متحمل شد و اكنون با بحران چند لايه امنيتي، سياسي و اقتصادي روبرو است و پنجه نرم مي كند. آخرين گزارش ۱۶ نهاد اطلاعاتي آمريكا كه بخش هايي از آن شهريورماه سال گذشته توسط فارين پاليسي منتشر شد، از خاورميانه بدون اسرائيل در آينده خبر داده و تصريح كرده كه وجود اسرائيل مناسبات آمريكا با ۵۶ كشور اسلامي و يك و ميليارد و دويست ميليون نفر مسلمان را تحت الشعاع خود قرار داده است. اين گزارش اسرائيل را براي منافع ملي آمريكا زيانبار ارزيابي كرده است.

به دنبال تكرار تهديدهاي گزاف سران رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران، رهبرمعظم انقلاب ضمن بيانات صريح در مشهدمقدس، از رژيم صهيونيستي به عنوان دشمن كوچك كه به چشم نمي آيد ياد كرده و فرمودند اگر غلطي از اين رژيم سر بزند، تل آويو و حيفا را با خاك يكسان مي كنيم.

رشد تكان دهنده برده داري جديد در اروپا (خبر ويژه)
برده داري جديد و تجارت انسان در اتحاديه اروپا رو به گسترش است.

دويچه وله در گزارشي به نقل از روزنامه دي ولت نوشت: رشد تكان دهنده خريد و فروش انسان در اروپا تكان دهنده و هشدار دهنده است. طبق اين پژوهش، بر شمار قربانيان افزوده و از تعداد محكومان كاسته شده است.

اين گزارش خاطرنشان مي كند: در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مدام بر شمار كساني كه به عنوان روسپي، كارگر اجباري يا گداي خردسال مورد سوءاستفاده قرار مي گيرند، افزوده مي شود. اين نتيجه نخستين پژوهش گسترده اتحاديه اروپا درباره تجارت انسان در اين قاره است كه وبسايت روزنامه آلماتي «دي ولت» در گزارشي «اختصاصي» به آن پرداخته است.

كميسر سياست داخلي اتحاديه اروپا، سسيليا مالم اشتروم، نتايج پژوهش اتحاديه اروپا را طي گزارشي عرضه خواهد كرد. طبق اين پژوهش، رقم رسمي قربانيان تجارت انسان در فاصله سال هاي ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ حدود ۱۸ درصد افزايش يافته و از ۶۳۰۹ نفر به ۹۵۲۸ نفر در سال رسيده است.

پژوهش اتحاديه اروپا بيانگر آن است كه كشورهاي عضو اين اتحاديه نتوانسته اند بر مشكل جرايم سازمان يافته فائق آيند. شمار عاملان تجارت انسان كه محكوم شده اند، در فاصله سال هاي ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به ميزان ۱۳ درصد كاهش يافته و از ۱۵۳۴ نفر به ۱۳۳۹ نفر رسيده است. در آلمان حتي شمار محكومان به حدود ۱۵ درصد (از ۱۵۵ نفر به ۱۳۱ نفر) رسيده است.

طبق پژوهش اتحاديه اروپا، از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۰ در اروپا در مجموع نام ۲۳۶۲۳ قرباني تجارت انسان به طور رسمي ثبت شده است. ۶۸ درصد قربانيان زن بوده اند و ۱۲ درصد دختر، ۱۷ درصد مرد و ۳ درصد پسر.

دو تن از هر ۳ قرباني وادار به روسپي گري شده اند و ديگران مجبور به كار اجباري (۲۵ درصد)، گدايي و بزهكاري شده اند يا وادار شده اند عضوي از بدن خود را با عمل جراحي در اختيار سوداگران انسان بگذارند.

بيشتر قربانيان (۶۱ درصد) از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا هستند پس از آن، بيشترين قربانيان از آفريقا(۱۴درصد)، آسيا (۶درصد) و آمريكاي لاتين (۵درصد) مي آيند.

كميسيون اتحاديه اروپا در پژوهش خود تاكيد مي كند كه اين آمار تنها «قله كوه يخ» را نشان مي دهد.

آينده نگري در نشان دادن سراب (خبر ويژه)
ارگان گروهك ملي-مذهبي در پاريس اعلام كرد دعوت از خاتمي براي نامزدي انتخابات، نشان دادن سراب است و پس از مدتي اپوزيسيون را نااميدتر از گذشته خواهد كرد.

سايت اين گروهك كه توسط شماري از اعضاي فراري آن به پاريس اداره مي شود، در تحليلي نوشت: زمزمه آمدن يا نيامدن خاتمي، ساختن ساختمان يك سراب است. مردي بر لب دريا نشسته بود، ظرفي پر از ماست را با شتاب در آب دريا مي آميخت يكي گفت: چه مي كني؟ گفت دوغ مي سازم. گفت يك دريا آب و يك ظرف ماست!؟ مگر شدنيست؟ مرد نگاهي پر تامل كرد و گفت مي دانم كه نمي شود اما اگر بشود چه مي شود. ماجراي ما و خاتمي نيز چنين است. آرزوست كه نامزد شود و پايداري كند و مطالبات گذشته از جمله آزادي افراد زنداني را بخواهد اما اينها فقط آرزوست و شدني نخواهد بود.

سايت ملي-مذهبي مي افزايد: تاريخ آقاي خاتمي نشان داده كه او مرد لحظه هاي سخت نيست. او از لحاظ شخصيتي اهل مقاومت و مداومت نيست. مخصوصا وقتي كه مواجه با حريفي قدر قدرت باشد. اپوزيسيون بايد متوجه اين نكته باشد كه در عين تبيين استراتژي، موجب نااميدي هر چه عميق تر هواداران خود نشود. وقتي همه اميد را پشت خاتمي بسيج كنيم و او نيز عقب بكشد آن وقت افرادي مي مانند خسته و اين بار نااميدتر.

در پايان اين مطلب آمده است: نه خاتمي مي تواند پا به عرصه بگذارد و نه هاشمي. كنش منتهي به شكست تقدير آنهاست.

تشديد جنگ سني- شيعه راهبرد مصوب كنفرانس امنيتي اسرائيل (خبر ويژه)
دامن زدن به جنگ سني با شيعه و حمايت اسرائيل از بلوك عربي در مقابل ايران، در كنفرانس امنيتي هرتزليا تصويب شده است.

روزنامه السفير ضمن انتشار اين خبر نوشت: اسرائيل مي كوشد در دامن زدن به اين فتنه انگيزي جنگ ردپايي از خود بر جاي نگذارد اما شاهد از غيب رسيد. سيزدهمين كنفرانس هرتزليا كه معمولا به مسائل استراتژيك اسرائيل مي پردازد اواخر ماه مارس (اسفند سال گذشته) برگزار شد و از جمله مسائلي كه در آن مطرح شد، تلاش براي عميق تر كردن بحران سني و شيعه در خاورميانه براي حفظ امنيت اسرائيل بود.

در بخشي از كنفرانس ذكر شد: «ضروري است كه تنش ميان سني و شيعه از طريق تشكيل محوري سني در منطقه، عميق تر شود كه اين محور نيز مي تواند با شركت كشورهاي عربي خليج[فارس]، مصر، تركيه و اردن تشكيل شود.»

همچنين تصريح شد «محور مزبور، هم پيمان اسرائيل و آمريكا خواهد بود و در مقابل محور شر به رهبري ايران به عنوان يك محور شيعي ايستادگي مي كند.»

روزنامه السفير مي افزايد: روشن است كه كنفرانس هرتزليا كه يكي از مهم ترين كنفرانس هاي برگزار شده در اسرائيل با شركت مهمان هاي آمريكايي و اروپايي است، مسائل استراتژيك و سياسي را بررسي مي كند تا اسرائيل و هم پيمانانش ظرف سال آينده، براساس آن حركت كنند. اين دور از كنفراس مزبور تلاش داشت به اسرائيل و دوستانش يادآور شود كه اين كشور مي تواند از بحران سني و شيعه به سود خودش و به خصوص در مواجهه با ايران استفاده كند. متفكران و استراتژيست هاي اسرائيل بر اين باور هستند كه تل آويو تاكنون كار قابل توجهي در اين زمينه انجام نداده و بهترين بستر براي مقابله با خطر ايران را فراموش كرده است.

در كنفرانس هرتزليا همچنين عنوان شد: «در شرايطي كه احتمال تجزيه سوريه روز به روز بيشتر و نزديك تر به حقيقت شده است، كشورهاي غربي و هم پيمانان منطقه اي آنها به خصوص تركيه، اردن و اسرائيل بايد با يكديگر هماهنگي كنند.»

در ادامه گزارش السفير آمده است: حاضران در كنفرانس امنيتي هرتزليا تاكيد كردند كه بايد شعله فتنه سني و شيعه زيادتر شود. به همين دليل در بيانيه پاياني خود آوردند كه «اسرائيل جايگزيني براي خروج از فضاي استراتژيك پر تنش پيرامون خود دارد و اين تنها از طريق همكاري با هم پيمانانش در منطقه ميسر مي شود. نقش اسرائيل در مذاكرات بين المللي و منطقه اي در مورد سوريه بسيار مهم است و تنها در صورتي فضا به سود اسرائيل خواهد شد كه منطقه به دو محور صلح و شر تقسيم شود.»

السفير خاطرنشان كرد: براساس بيانيه پاياني، محور صلح؛ محوري شامل مصر، تركيه و پادشاهي هاي عربي است كه به اسرائيل نزديك بوده و با آمريكا هم پيمان هستند. هدف اين محور مانند سابق اين نيست كه چگونه روند صلح عرب ها و اسرائيل را پيش ببرد؛ بلكه قرار است مشاركت فعال اسرائيل در ترسيم آينده منطقه را تسهيل كند. و در عين حال از طريق هم پيماني با محور سني، از تبديل ايران به يك قدرت نظامي هسته اي جلوگيري كند.

اين روزنامه مي نويسد: اگر به نتيجه كنفرانس هرتزليا نگاه كنيم، متوجه مي شويم كه عملا يك محور سني مذهب در مقابل يك محور شامل ايران و سوريه و در كنار آنها حزب الله شكل گرفته است. همزمان تحركات اعتراض آميز در مصر نيز نسبت به احتمال بهبود روابط قاهره و تهران شروع شد و برخي گفتند كه عربستان در برانگيختن اين اعتراض ها نقش داشته است. از جمله شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل شيخ، مفتي كل عربستان طي فتوايي اعلام كرد كه «مسلمانان بايد جلوي شيعه ها كه عقيده اسلامي را هدف قرار داده اند، بگيرند.» آل شيخ، مسلمانان را تشويق مي كند كه در مقابل شيعه ها به عنوان يك مذهب باطل ايستادگي كنند و همين فتوا بود كه سلفي هاي مصر را به تظاهرات عليه ايران برانگيخت.

اين حمله تبليغاتي به نقطه اي رسيده كه تشيع دشمن شماره يك معرفي شده و ناگهان چشم باز كنيم و ببينيم كه اسرائيل هم پيمان كشورهاي عربي شده، آن هم در مقابل ايران!
السفير در عين حال تاكيد كرده است: با اين حال بسياري در كشورهاي عربي هستند كه باور دارند ايران خطري براي كشورهاي عربي يا اسلامي نزديك يا دور نيست و هيچ سابقه اي براي اين خطر در گذشته يا حال وجود ندارد. درست است كه برخي نويسندگان در مصر با اين نوا، همراهي كرده و ايران را براي عرب ها خطري بزرگ تر از اسرائيل تصور مي كنند، اما گروه قابل توجهي به اين تبليغات پاسخ داده و آنها را مسخره كرده اند. همين چندي قبل بود كه عربستان و دوستان مصري اش مدعي شدند كه قايقي با پرچم توگو، از ايران سلاح حمل مي كرده و در درياي سرخ توقيف شده است.

دامنه اين شايعه آن قدر بالا گرفت تا در نهايت ارتش مصر به صدا درآمده و اعلام كرد كه قايق سلاح حمل نمي كرده و متعلق به ايران نيز نبوده است.

السفير در پايان نوشت، با اينكه اسرائيل تلاش دارد تا مصر و ديگر كشورهاي عربي را در نبردش با تهران به حاشيه كشانده و در قدم بعدي آنها را وارد صف خود كند، اما بسيار دور از انتظار است كه مصر در زمره ياران اسرائيل براي مبارزه با ايران در آيد و ايران نيز به نوبه خود نشان داده كه قدم به عقب نمي گذارد. فتنه بزرگ ميان عرب ها و ايران نمي تواند مصر جديد را وارد دايره خود كرده و در عميق شدن شكاف كشورهاي عربي با ايران تاثير بگذارد.

سازمان سيا با پول عربستان جوجه اپوزيسيون پرورش مي دهد (خبر ويژه)
رژيم هاي عربستان و قطر كمك هاي چند ده ميليون دلاري در اختيار گروه هاي مخالف ايران از جمله سازمان تروريستي منافقين قرار داده اند.

پايگاه خبري نهرين نت با انتشار اين خبر نوشت: افسران سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و فرانسه كارشناس امور ايران، اتاق عملياتي با مشاركت كادر برخي گروه هاي ضدايراني با هدف اجراي فعاليت هاي در جهت بي ثباتي و ناامني در ايران و اختلال در انتخابات، تشكيل دادند.

براساس اين گزارش افسران سازمان اطلاعات آمريكا با نظارت «جان سانو» افسر اطلاعات و مدير عمليات محرمانه توانستند مبلغ ۴۵ ميليون دلار را از كشورهاي عربستان، قطر و امارات با هدف پوشش فعاليت ها و اقدامات تبليغاتي، سياسي و امنيتي عليه ايران جمع آوري كنند و در خدمت مخالفان قرار دهند.

اين برنامه شامل فعاليت هاي رسانه اي و سياسي براي اجراي عمليات خرابكارانه و ترور شخصيت ها مي باشد.

نهرين نت اعلام كرد: محور فعاليت اتاق عمليات به توصيه و سفارش افسران اطلاعاتي ويژه امور ايران، حمله تبليغاتي عليه انتخابات و ايجاد احساس منفي در نزد ايراني ها و القاي تقلب مي باشد آنان همچنين راهنمايي هايي به رسانه هاي جمعي غربي و به خصوص راديو و تلويزيون بي بي سي و صداي آمريكا كرده و به ديگر كانال هاي عربي وابسته به سازمان اطلاعات عربستان مانند شبكه العربيه و الجزيره و شبكه الشرقيه نيز براي انجام حملات رسانه اي و ايجاد ترديد نسبت به صحت انتخابات رياست جمهوري آينده در ايران و ترديد نسبت به سالم بودن آن سفارش كرده اند.

اخيرا طيفي از سلطنت طلبان به كمك بودجه عربستان و مشورت اطلاعاتي انگليسي ها، شبكه تلويزيوني موسوم به ايران فردا را در لندن راه اندازي كردند. پيش از آن و در سطوح مختلف، برخي عناصر مسئله دار نظير مهاجراني و نوري زاده و «محمد-خ» را در مقاطع مختلف از جمله قبل و بعد از فتنه و آشوب سال ۸۸ به بازي گرفتند و اين عده ملاقات هايي با مقامات سعودي در رياض و برخي پايتخت هاي اروپايي داشته اند.
کد مطلب: 27572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *