۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱

ارسال نامه سمی برای سناتور آمریکایی

این نامه به آدرس سناتور راجر ویکر از ایالت می‌سی‌سی‌پی پست شده بود. بر اساس گزارش رسانه‌ها نامه در مرکز توزیع پستی کنگره در واشنگتن شناسایی شده است
ایسنا: رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا گفته است یک نامه حاوی سم کشنده ریسین (کرچک) به آدرس یکی از سناتورهای آمریکایی فرستاده شده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، سناتور هری رید، رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است این نامه به آدرس سناتور راجر ویکر از ایالت می‌سی‌سی‌پی پست شده بود. بر اساس گزارش رسانه‌ها نامه در مرکز توزیع پستی کنگره در واشنگتن شناسایی شده است.
سم ریسین نوعی پروتئین است که از دانه‌های کرچک گرفته می‌شود و هزار برابر سیانور کشنده است. استنشاق، بلع یا تزریق این سم مرگبار خواهد بود، اگرچه نجات از مسمومیت هم امکان پذیر است. به گفته هری رید این نامه پیش از آنکه به دست سناتور ویکر و یا خود کنگره آمریکا برسد شناسایی و متوقف شده است. رابرت مولر، مدیر اف بی آی و ژانت ناپولیتانو، مدیر امنیت داخلی در جلسه‌ای که برای گزارش انفجار در بوستون با سناتورها داشتند جزییات این نامه را نیز در اختیار آنها گذاشتند.
این نامه برای تحقیق بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شده است. مشخص نیست که ارتباطی بین این نامه و انفجارهای بوستون وجود داشته باشد. دلیل فرستاده شدن نامه به آدرس سناتور ویکر نیز هنوز معلوم نشده است. رییس بخش امنیتی سنای آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است ظاهر بیرونی نامه مشکوک به نظر نمی رسید اما مهر ممفیس تنسی را بر خود داشت.
از سال ۲۰۰۱، زمانی که نامه‌هایی آلوده به آنتراکس به کنگره آمریکا ارسال شد، تمام نامه‌های ارسالی به اعضای کنگره ابتدا در ساختمانی خارج از کنگره بررسی می شوند. در سال ۲۰۰۴ پس از آن که نامه‌های ارسالی به دفتر رهبر اکثریت سنای آمریکا آلوده به سم کرچک تشخیص داده شد سه ساختمان سنای آمریکا بسته شد.
یکی از مطرح ترین موارد استفاده از سم کرچک قتل گئورگی مارکوف، مخالف دولت بلغارستان در سال ۱۹۷۸ است. مارکوف در ایستگاه اتوبوسی نزدیک پل واترلوی لندن نشسته بود و یک رهگذر غریبه نوک چتر خود را به پای او فرو کرد. نوک تیز چتر میزان بسیار کمی سم کرچک وارد پای مارکوف کرد که ظرف سه روز او را به قتل رساند.
کد مطلب: 27708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *