; ?>; ?> ۷۰۰ میلیون دلار هزینه آوارگان سوری کرده‌ایم - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۱
ترکیه مدعی شد:

۷۰۰ میلیون دلار هزینه آوارگان سوری کرده‌ایم

وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره به حضور بیش از ۲۰۰ هزار آواره سوری در اردوگاه‌های ترکیه اعلام کرد این کشور حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای تأمین مایحتاج این آوارگان اختصاص داده است
به گزارش تسنیم به نقل از ریانووستی؛ احمد داوداوغلو، وزیر خارجه ترکیه، ضمن بیان اینکه دولت متبوعش تاکنون ۷۰۰ میلیون دلار صرف کمک به آوارگان سوری کرده است خواهان توقف بی‌تفاوتی جامعه جهانی به بحران سوریه شده است.
داوداوغلو که پس از نشست گروه مشترک برنامه‌ریزی استراتژیک روسیه و ترکیه در استانبول سخن می‌گفت اعلام کرد که در حدود ۲۰۰ هزار آواره سوری هم‌اینک در اردوگاه‌های داخل مرزهای ترکیه اسکان یافته‌اند.
بر اساس آمار سازمان ملل در حدود ۷۰ هزار نفر از زمان آغاز بحران داخلی در سوریه در مارس ۲۰۱۱، جان خود را از دست داده‌اند. در میان کشته شدگان تعداد زیادی افراد غیرنظامی و همچنین نیروهای دولتی سوریه وجود دارند.
آژانس پناهندگان سازمان ملل برآورد کرده است که در حدود ۱.۳ میلیون آواره سوری در کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند. ۱.۱ میلیون نفر از این آوارگان ثبت‌نام شده و ۲۵۰ هزار نفر نیز در نوبت ثبت به سر می‌برند.
بر اساس گزارش‌های آژانس پناهندگان، اردن و لبنان هر کدام میزبان بیش از ۴۰۰ هزار آواره سوری هستند. پس از این کشور ترکیه قرار دارد که ۳۰۰ هزار آواره سوری را در خود جای داده است.
کد مطلب: 27794
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *