۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۸

گزارش بان‌کی‌مون درباره حزب‌الله لبنان

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر گزارشی را علیه سلاح مقاومت و حزب‌الله لبنان در شورای امنیت منتشر کرد.
به گزارش فارس به نقل از المنار، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در هفدهمین گزارش خود در طول اجرای قطعنامه بین المللی ۱۵۵۹ که در سال ۲۰۰۴ صادر شده و در میان اعضای شورای امنیت توزیع شده است، بار دیگر سعی کرد تا حزب‌الله را هدف حملات خود قرار دهد.
در این گزارش وی مدعی شده که هیچ پیشرفت ملموسی در زمینه اجرای این قطعنامه ایجاد نشده و همچنین این نگرانی وجود دارد که بحرانی شدن اوضاع در سوریه تاثیرات منفی بر ثبات لبنان داشته باشد.
این گزارش از گروه‌های سیاسی در لبنان خواسته است تا با تمام سلام نخست وزیر مامور تشکیل کابینه در لبنان همکاری کنند تا در تشکیل دولت در این کشور تسریع شده و ثبات در لبنان حفظ شود و در اجرای انتخابات پارلمانی بر اساس معیارهای قانونی و حقوقی تسریع شود.
بان‌کی‌مون با تکرار ادعاهای غرب و رژیم صهیونیستی علیه سلاح حزب الله لبنان و با دخالت در امور داخلی این کشور از دولت و ارتش لبنان خواست تا اقدامات ضروری را برای ممانعت حزب‌الله از احداث ناوگان تسلیحاتی خود انجام دهند.
این گزارش از کشورهای حامی حزب الله که روابط مستحکمی با این حزب دارند، از جمله ایران خواست تا این حزب را به یک حزب سیاسی صرف تبدیل کنند.
این ادعا در حالی مطرح می شود که حزب الله لبنان همچون دیگر احزاب سیاسی لبنان در کابینه و پارلمان این کشور نماینده دارد و عنوان یک حزب سیاسی در این کشور شناخته شده است.
علاوه بر این حزب الله لبنان دفاع از کیان و تمامیت ارضی لبنان را وظیفه اساسی خود می داند و بارها تاکید کرده است که این امر مستلزم این است که ارتش قوی بتواند این وظیفه مهم را بر عهده بگیرد در غیر این صورت هرگز سلاح خود را به زمین نخواهد گذاشت و از این سلاح تنها در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی استفاده خواهد شد و هرگز از آن در داخل استفاده نخواهد کرد.
کد مطلب: 27963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *