۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹

کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد

نمایندگان مجلس پس از رسیدگی به سوال سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهایت به این جمع‌بندی رسیدند که توضیحات وزیر قانع‌کننده نبود.
ایسنا: حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان، از سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید که علت عدم برنامه‌ریزی برای تهیه و ارائه آثار شاخص فرهنگی و هنری بخصوص در سینما جهت مقابله با فعالیت‌های ضداسلامی آمریکا و صهیونیسم چیست؟ چرا اعتبارات میلیاردی صرف پروژه‌های متضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی می‌شود؟
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال گفت: در سال‌های اخیر تلاش زیادی شد تا بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی اقداماتی انجام شود چه با محتوای مذهبی و قرآنی و چه با محتوای هنری و سینمایی.
حسینی افزود: با توجه به نگاه ارزشی، فیلم‌های خوبی در استان خوزستان ساخته شده است که برخی از آنها با اعتبارات فرهنگی ساخته شده است. تقاضا دارم‌ در سال ۹۲ اعتبارات مورد نیاز برای ساخت فیلم‌های ارزشی پیش‌بینی شود.
سیدناصر موسوی نیز در سخنانی گفت: مشکل شما این است که فکر می‌کنید کار دولت، تولید فیلم است در حالی که تولید فکر و محتوا وظیفه اصلی دولت است.
وی تاکید کرد: چرا با وجود این همه مراکز فرهنگی محتواساز مثل حوزه‌های علمیه از این مراکز برای تهیه این آثار فاخر حمایت نکردید؟
وی در تعریف سینمای فاخر گفت:‌ سینمای فاخر یعنی بها دادن به سینمای دفاع مقدس در حالی که در سینمای دفاع مقدس ما عشق و عشق بازی به تصویر کشیده می‌شود.
پس از توضیحات وزیر و قانع نشدن نماینده فلاورجان، سوال به رای گذاشته شد که از ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه، ۷۸ نفر رای موافق، ۸۰ نفر رای مخالف و ۱۹ نفر رای ممتنع دادند.
با قانع نشدن مجلس از توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، باهنر خطاب به وزیر ارشاد ابراز امیدواری کرد: وزیر فرهنگ بر تلاش‌های گذشته‌اش بیفزاید.
کد مطلب: 28053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *