۰
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۴
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با "فریادگر" مطرح کرد:

هشدار درباره بازگشت بگم بگم به فضای انتخابات

هشدار درباره بازگشت بگم بگم به فضای انتخابات
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، افشاگری علیه کاندیداها و پرونده سازی علیه آنها نگرانی برخی مسئولان را در پی داشته است. در همین راستا رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توهین و افترا در فضای انتخاباتی تبعات بدی به دنبال خواهد داشت گفت: برای انتخابات آتی، هرکدام از کاندیداها، یا عوامل و بستگان نامزدها علیه نامزد رقیب توهین و شایعه سازی کند، باعث سلب صلاحیت آن کاندیدا خواهد شد.
محمد علی پور مختار در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر، با تاکید بر اینکه سوءاستفاده از هر ابزاری و در هر شکل، غیر مجاز، خلاف اخلاق حسنه و مغایر دستورات اسلامی است گفت: بدتر آنکه این سوءاستفاده به وسیله دولتمردان و کسانی صورت گیرد که به امکانات دولتی و اموال بیت المال دسترسی دارند. وی سوءاستفاده در هنگامه انتخابات را بدترین حالت ممکن دانست و گفت: سوءاستفاده در هر شکلی باعث ناامنی و ایجاد بدبینی در بین مردم می شود و همه چیز را به سوی هرج و مرج سوق می دهد. نماینده کبودر آهنگ با انتقاد از تفکر "بگم بگم" گفت: به اندازه کافی مشکل داریم، اگر بنا باشد هر کس در مورد مسایلی که اطلاع دارد، افشاگری کند، سنگ روی سنگ بند نمی شود.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم همه چیز را برملا کنیم، احساس ناامنی شدید و مشکل روانی در جامعه ایجاد می شود و این اتفاق به نفع هیچکس نخواهد بود. پورمختار گفت: لازمه حفظ آرامش، توجه به نحوه افشاگری هاست. از سوی دیگر ابزارهای قانونی برای برخورد با متخلف تعیین شده که حتما باید به کار گرفته شود و از تمامی ابزارهای قانونی استفاده شود. وی با احتمال اینکه در آینده پرونده سازی علیه نامزدهای ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پیش بیاید گفت: نگرانی ما این است که اگر باب پرونده سازی در انتخابات را باز کنیم، دیگر قابل جمع شدن نیست و به ضرر همه مردم تمام می شود. رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اشکال این است که هر کس این کار را می کند، باور دارد خودش معصوم است و هیچ اشتباهی نکرده در حالی که پرونده سازی بسیار آسان صورت می گیرد و آبروی انسانها ریخته می شود. وی با اشاره به محدویتهای قانونی گفت: نباید قبل از اثبات جرم، اتهامی در اذهان عمومی مطرح شود در حالی که متاسفانه این اتفاق می افتد. پورمختار شایعه پراکنی را امر خطرناکی دانست و گفت: شایعه سریعتر از سخن راست در بین مردم منتشر می شود و اذهان مردم را مشوش می کند، به ویژه آنکه مردم باور دارند "تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها"، بنابراین شایعه زمینه ساز تخریبهاست. وی در پاسخ به این سوال که آیا شایعه پراکنی افرادی مانند رییس جمهور یا نمایندگان مجلس که مصونیت دارند، مجازات دارد گفت: مصونیت به این شکل معنی ندارد. چه این فرد رییس جمهور یا نماینده مجلس باشد. اگر عمل هر فردی مصداق توهین به دیگری یا افشای اسرار باشد، قابلیت رسیدگی را دارد.
کد مطلب: 28112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *