۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۶

نحوه بهره‌گیری مخالفان بحرینی از مسابقات فرمول یک

خبرنگاران برخی رسانه های خارجی با حضور در نماز جمعه توانستند از صحنه های اعتراضی مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه خبر و گزارش تهیه کنند.
رئیس شورای مشورتی جمعیت وفاق اسلامی بحرین با تاکید بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز مردم این کشور با وجود اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک را صحنه افشای جنایات این رژیم برای جهانیان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "جمیل کاظم" گفت: اعتراضات اخیر مردمی در بحرین، به مسابقات فرمول یک ارتباط نداشت، بلکه این اعتراضات از قبل نیز وجود داشت و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تحرکات مردم بحرین که از ۲۴ ماه آغاز و ادامه داشته است، در سایه شرایط بوجود آمده در برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، افزایش یافته و در این زمینه به موفقیت چشمگیری دست یافته اند، چرا که بسیاری از فعالان رسانه ای حاضر در این مسابقات از واقعیت اوضاع بحرین مطلع شدند و تظاهرات مردمی را پوشش دادند.

کاظم که با العالم گفتگو می کرد، اظهار داشت : خبرنگاران برخی رسانه های خارجی با حضور در نماز جمعه توانستند از صحنه های اعتراضی مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه خبر و گزارش تهیه کنند و همین امر سبب شد دو نفر از فعالان یک رسانه انگلیسی بازداشت و به کشورشان بازگردانده شوند.

به گفته این فعال سیاسی بحرینی، نشست میان رژیم آل خلیفه و انقلابیون که با مسابقات فرمول یک همزمان بود، مانند دیگر نشست ها برگزار شد و در این نشست مسئله تازه ای مطرح نشد و فقط انقلابیون در این نشست بر چندین مسئله مهم برای حل بحران بحرین تاکید کردند که ضرورت حضور نمایندگان دولت در جلسات گفتگو از جمله آنها بود، در حالی که هواداران رژیم خواستار حذف این بند شدند، اما مخالفان آن را نپذیرفتند و این مسئله به جلسات بعد موکول شد.

کاظم خاطر نشان کرد که انقلابیون از لزوم حضور نمایندگان رده بالای دولت در جلسات گفتگو و بحران اعتماد میان رژیم و مخالفان سیاسی در کشور سخن گفتند و هشدار دادند که هرچقدر که بحران طولانی شود و نقض حقوق بشر و حقوق سیاسی افزایش یابد، دست یافتن به راه حل نیز دشوارتر خواهد بود و بحران ریشه دارتر می شود و بحرین با کشمکش های منطقه ای و بین المللی بیشتری روبرو خواهد شد و مسئولیت آن کاملا به عهده رژیم آل خلیفه خواهد بود و نه مخالفان.
کد مطلب: 28228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *