۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۴

یکی از چندین کاندیدای اصول‌گرا: خاتمی رقیب جدی من است

پورمحمدی وزارت کشور دوران مدیریت خود را «از قوی‌ترین وزارت کشورهای دوران جمهوری اسلامی» ارزیابی و تاکید کرد: به‌حتم ما عملکرد قابل دفاع و ارایه‌ای در آن زمان داشتیم، دستاوردهای ارزشمندی را به‌دست آوردیم.
یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس آخرین اخبار احتمال حضور آقای خاتمی در انتخابات ضعیف است، اما اگر وی در این عرصه حضور پیدا کند، به‌حتم به‌عنوان یک رقیب جدی برای من خواهد بود.

روحانی بودن نه امتیاز مثبت است نه منفی

به گزارش ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی با بیان این مطلب که به نظر من امروز خودآگاهی قابل اتکایی در جامعه شکل گرفته که مردم به‌راحتی به نفع یا ضرر کسی رای نمی‌دهند، افزود: روحانی بودن نه امتیاز زیادی است نه یک امتیاز منفی، چهره روحانی اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند.
رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: امروز روحانی بودن نه امتیازمثبت زیادی ایجاد می‌کند نه امتیاز منفی است، اما گر فرد روحانی شرایط و مختصات عمومی مورد نظر جامعه را داشته باشد، رجحانی خواهد داشت.

فشاری در کار نبود
وی در واکنش به سئوالی در خصوص علت تغییر وریه‌اش در خصوص انتقاد از دولت گفت: در فضایی ادعا می‌شد که یکسره انتقاد می‌کنم، درست است اما مسوولیتم در سازمان بازرسی، نقد دولت، بیان اشکالات و تذکر به دولت بوده و هست، اما چون ما در جامعه نقدپذیر نیستیم، قصدم ایجاد یک چهره‌نقدکن و منتقد از دستگاه نظارتی بود، این نبود که فقط بخواهیم جلوه سیاسی به کار بدهم.
وی با رد این‌که به دلیل فشار‌ها نقد به عملکرد دولت را تعدیل کرده باشد، گفت: ما‌‌ همان روال قدیم را داریم، اگر بنابود با تهدید و حرف کنار برویم که مسوولیت قبول نمی‌کردیم، این حرف‌ها هم مربوط به دیروز و این مقطع نیست.
قوی‌ترین دوران وزارت کشور
پورمحمدی وزارت کشور دوران مدیریت خود را «از قوی‌ترین وزارت کشورهای دوران جمهوری اسلامی» ارزیابی و تاکید کرد: به‌حتم ما عملکرد قابل دفاع و ارایه‌ای در آن زمان داشتیم، دستاوردهای ارزشمندی را به‌دست آوردیم.
وی با بیان این‌که تمرکزش در موضع ریاست‌جمهوری بر مسایل اقتصادی و پس از آن فرهنگی قرار خواهد گرفت، گفت: هر تحولی که بخواهد ایجاد شود نیازمند تحول در تولید است، باید تمرکز را برتولید گذاشت، باید جلوی پرت هزینه‌ها را گرفت و هزینه‌ها را کاهش داد و دولت را تا حد امکان کوچک کرد.
وی گفت: ما به طیف‌های نیازمند که سه دهک را شامل می‌شوند، یارانه را اختصاص خواهیم داد، یارانه باید در این طیف‌ها افزایش داشته باشد، این دهک‌ها شامل بخش فعال و مولد هم می‌شود، جامعه فرهنگ‌ساز، روحانی، هنرمند، ورزشکار، این‌ها درآمد مکفی ندارند و باید یارانه آنان افزایش یابد.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری «افزایش اعتماد در طبقه متوسط و پایین جامعه» را یکی از اولویت‌های خود برشمرد و در این راستا «تقویت تامین اجتماعی» را مد نظر قرار داد و گفت: بخش مهم دیگر در جامعه بخش تولید است، تولید پایدار، اشتغالزا، رقابتی و تولیدی که بتواند نیازهای تهدید شونده کشور را تامین کند، نیازمند حمایت است.
وی با بیان این‌که «با اجرای برنامه‌های اقتصادی می‌توان جلوی رشد تورم و رکود موجود را گرفت»، «کاهش قیمت‌ها» را یک مطالبه عمومی و مد نظر خود بیان و اظهار کرد: باید درآمد کسب شده توسط بخش زیادی از جامعه مکفی شود، تعداد زیادی شغل ندارند، این‌ها همه در قالب برنامه‌های اقتصادی و مشخصی دیده شده است.
وی در موضوع مقابله با مفاسد اقتصادی گفت: این‌که اجازه بدهیم یک فسادی ایجاد شود و بعد با آن برخورد کنیم، ‌ نعل وارونه زدن است، باید روشی را به‌کار گرفت که جلوی ایجاد فساد را در هر بخش خصوصا در حوزه اقتصادی بگیرد.
پورمحمدی با اشاره به این‌که «برنامه‌هایی برای پیشگیری از وقوع فساد در بخش‌های مختلف دارم»، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، اصلاح نظام اداری، نظام مالیاتی، نظام بیمه‌ای و نظام تامین اجتماعی با استفاده از روش‌های نوین است.


رابطه با آمریکارا رهبری تشخیص می‌دهند


وی خود و دولت آینده مد نظر خود را در سیاست خارجه تابع سیاست‌های کلان نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: طراحی و تبیین تمام سیاست‌های خارجی با رهبری است و ما اجرا کننده آن سیاست‌ها هستیم.
وی مذاکره با آمریکا را نیز تابع همین سیاست‌ها دانست و گفت: مذاکره و رابطه زمانی ارزشمند است که منافع ما تامین شود، اگر این شرایط فراهم شود، رهبری هم تدبیری خواهند فرمود و ما به‌عنوان کارگزاران از یک لحظه فرصت هم غفلت نمی‌کنیم، اما امروز آمریکا بیشتر از ما نیازمند رابطه است، اگر قرار باشد امتیازی بدهیم باید یک یا دو امتیاز بگیریم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر جهاد سیاسی و اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری شکل بگیرد، تحول در درون جامعه داشته باشیم، قدرت چانه‌زنی پیدا خواهیم کرد.

طراحی طبقاتی برای اخذرای ندارم

وی تصریح کرد: طراحی طبقاتی را در کسب رای قبول ندارم، این کار مفید نیست، ما باید پیام همبستگی، محبت و همگرایی را در کشور تسری بخشیم، طیف‌های مختلف جامعه نیازهای متفاوتی دارند و مساله اول همه طیف‌ها اقتصاد است بعد هم مسایل فرهنگی.
پورمحمدی گفت: درست است که مسایل اقتصادی طبقه متوسط و ضعیف را مستقیم و بیشتر تحت تاثیرقرار می‌دهد، اما طیف مرفه جامعه هم نمی‌تواند از این نیاز به‌راحتی بگذرد، مخاطب من و برنامه‌های اقتصادی‌ام همه طیف‌های جامعه هستند.


تفکیک جنسیتی یک موقعیت مناسب است

وی گفت: تفکیک جنسیتی را از زوایای مختلف باید نگاه کرد، بعضی از نقاط جهان امروز فضاهای آموزشی که قبلا مختلط بوده را جدا کرده‌اند.
پور محمدی ادامه داد، وقتی در دانشگاه‌ها، تعداد دانشجویان دختر و پسر، به‌حد کافی برای تشکیل یک کلاس باشد و امکانات هم اجازه بدهد، چه اشکالی دارد که کلاس‌های تفکیک شده تشکیل دهیم.
به اعتقاد وی دختران و پسران در کنار هم که قرار می‌گیرند، ملاحظاتی دارند، این حرف‌ها تعارف که ندارد، اما با تفکیک جنسیتی با نگاه بسته و مرز‌بندی‌های غلط مخالف هستم. اگر تفکیک جنسیتی منجر به رشد علمی شود، خوب و پذیرفتنی است ویک موقعیت مناسب محسوب می‌شود، اما در قالب و قاعده خود.

کد مطلب: 28319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *