۰
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۴

پورمحمدی: به نتیجه ائتلاف احترام می‌گذارم اگر...

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: نتیجه ائتلاف هر چه شود به آن احترام می‌گذارم و این در صورتی است که ائتلاف اصول گرایان به حیات خودش ادامه دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، پورمحمدی امروز پانزدهم اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص کناره گیری از انتخابات و آمدن شخص دیگری گفت: ما یک مجموعه اصول گرا هستیم و مطمئنا اگر ائتلاف اصول گرایان به شخص دیگری برای کاندیداتوری ریاست جمهوری رای دهد مطمئنا کناره گیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه تیم من از مجموعه اصول گرایان خواهد بود گفت: تیم کاری من به عنوان یک تبلیغ انتخاباتی اگر بخواهم معرفی کنم شاید برای موفقیتم در انتخابات موثر باشد و باید ببینم که برنامه چگونه پیش می‌رود و چه زمانی می‌توانم این تیم را معرفی کنم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برنامه‌هایش در حوزه اقتصاد اظهار داشت: ما نیاز به تحول و نظام اداری داریم و باید با فساد اقتصادی مبارزه کنیم هر چند باید دانست که اقتصاد ما و تورم در کشور ناشی از ضعف ساختاری است که متاثر از ساختار ضعیف و ناکارآمد ساز و کارهای کشور است و باید دانست که این تورم بیشتر ساختاری می‌باشد تا نقدینگی و پول.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تحول اداری خود یک فصل مستقل در خدمت رسانی می‌باشد گفت: باید در حوزه اقتصاد موضوع تحول نظام اداری را سر فصل برنامه اقتصادی قرار دهیم.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه موضوع علم و فناوری باید به چرخه ارزش تبدیل شود تصریح کرد: همه سرمایه گذاری‌ها باید به ارزش افزوده تبدیل شود و در توسعه حوزه صنعت و تولید باید زیر ساخت‌های خوبی را طراحی کنیم چرا که فعالیت ما در حوزه صنعت و تولید غیررقابتی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه هزینه تولید در کشورمان بیش از ۴۰ درصد تولید در کشورهای دیگر است بیان کرد: این نشان می‌دهد که عملا تولید ما ناموفق بوده و باید کاری کرد که هزینه تولید کاهش یابد و اقتصاد ما از رکود خودش خارج شود.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با عنوان این مطلب که صنعت نفت برگه برنده اقتصاد کشور است عنوان کرد: از مزیت نفت و انرژی می‌توان به عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور استفاده کرد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه استحکام روابط داخلی و خارجی پیامی برای دیپلماسی می‌باشد بیان کرد: باید به افزایش تشنجی که دشمنان در کشور ایجاد می‌کنند تن ندهیم تا فضای بین المللی را از پیچیده شدن باز کنیم که این نیاز دارد روابطمان را با کشور خارجی استحکام بخشیم.

وی در خصوص فساد مالی در کشور گفت: ‌هرجا پول بیشتر باشد عوامل فساد بیشتر هستند. نظام بانکی باید شفاف عمل کند و قانون باید در این خصوص بی‌رحمانه مورد اجرا قرار بگیرد.

پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره ۲۵ میلیارد تومانی که به عنوان وام برداشته شده بود توضیح خواست گفت: گزارش و مستندات آن در وزارت کشور هست و باید گفت که دیگر فصل این ماجراجویی‌ها تمام شده است و انتظار من از شما خبرنگاران این است که بیشتر به دغدغه‌ها بپردازید نه مسائل حاشیه‌ای.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص سوال دیگر که با دانشجویان ستاره دار چه خواهید کرد عنوان کرد: به این معتقد هستم که باید به هر چه در قانون آمده است احترام گذاشت و هر کس در این خصوص اعتراض دارد باید به قانون اعتراض کند.

پورمحمدی با عنوان اینکه تحریم‌ها در کنار معایب مزایایی نیز دارد گفت: کشور‌ها در سایه فشار‌ها وتحریم‌ها می‌توانند بیشتر رشد کنند ولی به شرط آنکه در تحریم‌ها بتوانند خوب تصمیم بگیرند وتحریم‌ها را مدیریت کنند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که آیا طرح مسکن مهر موفق بوده و آیا در این بخش در دولت آینده سرمایه گذاری خواهدی کرد گفت: تولید مسکن ارزان یک حرکت مثبت است که می‌توان بخش‌های خصوصی را برای تولید انبوه تشویق کرد و مساله مهم این است که موضوع مسکن از کالای سوداگری خارج شود.

وی با بیان اینکه تولید انبوه مسکن مهر شاید پس از یک چرخه دست به دست شذن از یک کالای سرمایه‌ای خارج شده و به یک کالای سوداگری تبدیل شود افزود: ممکن است این کالا دست عده‌ای قرار بگیرد که سرمایه ملی را از این طریق دفع خواهند کرد.

پورمحمدی با انتقاد به این موضوع که ساخت مسکن مهر ظرف دو سال گذشته به بیش از صددرصد افزایش قیمت مسکن منجر شد گفت: باید با اخذ مالیات کنترل‌هایی انجام شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص طرح هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: به مبلغ یارانه‌ها اضافه خواهم کرد و طبقاتی از جامعه را نیز که در وضع معیشتی خوبی نیستند مورد توجه ویژه قرار می‌دهم و معتقدم که اقتصاد خوب آن است که یارانه بگیرانش کم باشند و بخش دیگری از یارانه را به بخش متوسط اختصاص خواهم داد.
کد مطلب: 29250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *