۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۶
جلیلی:

مرزهای ایران و آذربایجان می‌تواند مرزهای نمونه در منطقه باشد

رامیز مهدی اف، دبیر شورای عالی امنیت ملی آذربایجان ظهر دوشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
ایسنا: دکتر سعید جلیلی در این دیدار با اشاره به ریشه‌های فرهنگی تاریخی ایران و آذربایجان، فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک را زمینه‌ساز همکاری‌های بیش از پیش تهران و باکو در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عنوان و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمامی ظرفیت و تجربیات خود آماده گسترش و ارتقای بیش از پیش مناسبات میان دو کشور است و افزود: زمینه‌های دوستی و روابط دو کشور آن‌قدر عمیق و گسترده است که کسی نمی‌تواند در آن خللی ایجاد کند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی قدرت‌های غربی به بهانه‌های مختلف با بی‌ثبات کردن سایر کشورها درصدد بسترسازی برای حضور و تأمین منافع خود در آن کشورها هستند که نمونه‌های آن را در انقلاب‌های رنگی و برخی کشورهای منطقه هم‌چون سوریه مشاهده می‌کنیم.
در این دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی آذربایجان با تأکید بر اهمیت بالای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دوست و همسایه مقتدر در سیاست خارجی آذربایجان، اظهار کرد: آرزوی ملت و دولت آذربایجان این است که ایران همواره کشوری قدرتمند و توسعه یافته باشد و ما پیشرفت هرچه بیش‌تر ایران را در جهت منافع ملی خود می‌دانیم.
کد مطلب: 28759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *