۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱

قالیباف: اگر خوزستان را بسازیم، ایران را ساخته ایم

اگر در هر استان دیگری آب و زمین مناسب وجود نداشته باشد، می توان گفت که به این دلایل کشاورزی رونق ندارد، ولی در خوزستان همه چیز وجود دارد؛ پس حلقه گم شده کجاست؟ این نشان می دهد که اشکال در جای دیگری است و حقله گم شده ما، مدیریت در کار است.
شهردار تهران گفت: ارائه برنامه از سوی کاندیداها به تنهایی کافی نیست و مردم باید سوابق اجرایی و کاری نامزدها را به دقت بررسی کنند. من هم مدعی هستم که خلف وعده نداشته‌ام. مردم سوابق من را به دقت بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، محمدباقر قالیباف شب گذشته در سخنرانی خود در جمع مردم شهر اهواز که در مسجد ارشاد برگزار شد، با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اگر امروز نظام اسلامی به این قابلیت رسیده و توانسته‌ایم استقلال کشور را حفظ کنیم و توفیق داشته ایم که عزت مسلمانان را در جهان افزایش بدهیم، به برکت وجود همین مساجد و پیروی از دین اسلام و مکتب اهل بیت (ع)‌ بوده است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم خوزستان در جنگ تحمیلی یادآور شد: خانواده‌های زیادی در کشور و استان خوزستان وجود دارد که تعداد زیادی شهید تقدیم کرده اند و این چیزی جز تاثیر فرهنگ جهاد و شهادت و مکتب اهل بیت نیست و در نتیجه، تکیه به هر روش و هر مکتبی جز خدا و اهل بیت اشتباه است.

این عضو ائتلاف ۱+۲ افزود: این کشور و استان خوزستان در سال های دفاع مقدس روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند و خوزستان نیز از همه بیشتر این سختی ها را حتی پس از پایان جنگ تحمل کرده و دلیل این تحمل، اسلام و اهل بیت است و هر حرف و جریانی خارج از مسیر قرآن و عترت، مسیر درست و صحیحی نیست و این مردم اگر حرمت نگه می دارند به خاطر قالیباف و قالیباف ها نیست، بلکه به خاطر اسلام است و این مردم با خدا معامله کرده اند.

قالیباف با بیان اینکه "مردم آنقدر فهیم و بصیر هستند که کوتاهی های افراد را به پای دین و اسلام نگذارند"، تصریح کرد: افرادی مثل من اگر امروز در جایگاهی قرار داریم، به خاطر گذشت این مردم است و اگر همین مردم در روزهای سخت جنگ تحمل نمی کردند، امروز من و امثال من در این جایگاه نبودیم و در نتیجه اگر لحظه ای از خدمت به این مردم کوتاهی کنیم خائن هستیم.

وی با بیان این اعتقاد که "امروز ملت در ابتدایی ترین مسایل زندگی خود دچار مشکل هستند"، به این جمله از امام خمینی (ره)‌ که "خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد" اشاره کرد و گفت: نمی گویم کاری انجام نشده و کارهای انجام شده را فراموش کنیم، ولی باید به این سوال پاسخ داد که آیا نمی توانستیم بهتر از این برای مردم کار کنیم؟ قطعا می توانستیم. به هر میزان که در امور اجرایی و رسیدگی به مشکلات مردم کوتاهی شود، مردم به همان میزان نسبت به نظام و دین بدبین می شوند.

شهردار تهران با اشاره به سوابق اجرایی خود در سال های گذشته و اقداماتی که در مجموعه های ناجا و شهرداری انجام داده است، اظهار کرد: چند سال در سمت های مختلف فعالیت داشته ام و در نتیجه نسبت به مشکلات و سختی ها آگاه هستیم و می گویم که امور را بهتر از این می توانستیم اداره کنیم. اگر در هر استان دیگری آب و زمین مناسب وجود نداشته باشد، می توان گفت که به این دلایل کشاورزی رونق ندارد، ولی در خوزستان همه چیز وجود دارد؛ پس حلقه گم شده کجاست؟ این نشان می دهد که اشکال در جای دیگری است و حقله گم شده ما، مدیریت در کار است.

وی ابراز عقیده کرد: منابع، امکانات و نیروی متخصص در کشور وجود دارد، ولی تصمیم گیری های غیرمنطقی و غیرکارشناسی است و سیاست زدگی در مجموعه حرکت های اقتصادی و اجتماعی این مشکلات را ایجاد کرده است. زمانی بیان شد که سالی دو میلیون شغل در کشور ایجاد خواهد شد، ولی اکنون می بینیم که تعداد فارغ التحصیلان بیکار زیاد است و اگر در گذشته جوانان بدون داشتن مدرک بیکار بودند، امروز با داشتن تخصص بیکار هستند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تحقق حماسه سیاسی نیازمند یک حرکت و بررسی دقیق است، تصریح کرد: اگر من نامزد انتخابات می‌شوم، مردم باید بروند و سوابق کاری من را بررسی کنند. درست است که همه کاندیداها باید برنامه داشته باشند، ولی داشتن برنامه کافی نیست و برنامه زمانی اعتبار دارد که ضمانت اجرایی داشته باشد و ضمانت آن نیز سوابق اجرایی افراد در ۳۰ سال گذشته است. در مجموعه ناجا و شهرداری تهران هیچ گاه به مردم دروغ نگفته ام و حالا هم می خواهم که سابقه اجرایی من را به دقت بررسی کنید. ملت باید برنامه ها و سوابق کاری کاندیداها با با دقت بررسی کنند و اینگونه است که حماسه سیاسی محقق می شود.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی را می‌توان با دو سال کار و مدیریت خوب، درست کرد و من نسبت به این حرف متعهد هستم. امروز در استان خوزستان و استان‌های حاشیه زاگرس شاهد محرومیت هستیم و این در حالی است که این منطقه از بهترین ظرفیت ها برای انجام اقدامات اقتصادی برخوردار است. امروز به خرمشهر، آبادان، اهواز و دیگر شهرهای خوزستان که می رویم، غصه دار می شویم؛ البته کارهایی هم انجام شده، ولی آن چیزی که در شأن این مردم باشد، نبوده است. اگر مردم از شرایط رضایت نسبی نداشته باشند، خدا هم از ما راضی نیست و تلاش ها کافی نبوده است.

وی اضافه کرد: اگر حوزه جنوب غرب کشور، از بوشهر تا کهگیلویه و خوزستان و لرستان را بسازیم، یعنی همه ایران را ساخته ایم و من در این مکان نسبت به این موضوع وعده می دهم و ضمانت می کنم. در هیچ مسئولیتی هم خلف وعده نداشته ام و بیش از ۱۰ میلیون تهرانی شاهدند که خلف وعده نکرده‌ام. امروز به درست یا غلط پایه اقتصاد ما بر نفت و گاز است و این در حالی است که در حوزه جنوب غرب کشور شرایط برای کشاورزی بسیار مناسب است و اگر خوزستان را بسازیم یعنی همه ایران را ساخته ایم.

قالیباف در پاسخ به یکی از حاضران که گفته بود "میان اداره شهرداری یک شهر و اداره کشور تفاوت است"، اظهار کرد: قطعا این دو با هم تفاوت دارند؛ ولی اداره مجموعه شهرداری تهران آن هم در شرایط اقتصادی بسیار دشوار و در شرایطی که بودجه دولتی این مجموعه به دلایل مختلف کاهش چشمگیری داشته است، کار بسیار دشواری است و توان مدیریتی بسیاری می طلبد و در نتیجه این یک سابقه مدیریتی است. در شش سال گذشته در هر زمینه ای برنامه مدون داشته ایم و آن را اداره کرده ایم و اکنون هم برنامه های آینده منتشر شده و قابل دسترسی است. مدعی هستم که این برنامه ها به تنهایی کفایت نمی کند و مردم باید کارنامه من را هم بررسی کنند.
کد مطلب: 28792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *