۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۶

سرپرست دانشگاه کشاورزی خوزستان از مردم ایلام عذرخواهی کرد

در نامه‌ای خطاب به استاندار ایلام، سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از مردم استان ایلام عذرخواهی کرد.
طی روزهای گذشته نامه‌ای از سوی سرپرست دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی رامین خوزستان به رئیس سازمان سنجش ارسال می‌شود که عبدالعظیم آجیلی در این نامه از رئیس سازمان سنجش خواستار حذف پذیرش دانشجویان غیر بومی استان‌های همجوار از جمله ایلام می‌شود.

پس از این اقدام عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس ضمن واکنش شدیدی از نامه‌اعتراض آمیز ۳۰ نماینده مجلس به وزیر علوم به خبرگزاری فارس در استان ایلام خبر داد.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: طی روزهای گذشته یکی از رؤسای دانشکده‌های منابع طبیعی استان‌های جنوبی کشور در نامه‌ای به رئیس سازمان سنجش خواستار عدم پذیرش دانشجوی غیربومی به ویژه دانشجویان برخی از استان‌های غربی کشور از جمله استان ایلام شده است.

وی ادامه داد: به محض مطلع شدن از این نامه در نخستین فرصت با امضای ۳۰ نماینده مجلس شورای اسلامی مربوط به استان‌های ذکر شده در نامه ارسالی به رئیس سازمان سنجش و دیگر استان‌های کشور نامه‌ای خطاب به وزیر علوم و تحقیقات ارسال شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در این نامه نمایندگان مجلس از وزیر مربوطه خواستار برخورد جدی با این نوع نگاه مراکز علمی در کشور شدند.

شوهانی تصریح کرد: اگر وزیر مربوطه دستورات لازم را در این خصوص صادر نکند بدون تردید با امضای نمایندگان مجلس موضوع استیضاح وزیر علوم در صحن علنی مجلس طرح خواهد شد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: این نوع مکاتبات و نوع درخواست از رئیس سازمان سنجش مغایر با قانون اساسی بوده و باید نویسنده و درخواست کننده مورد پیگیری و رسیدگی وزیر مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توهین به جوانان مرزدار استان ایلام که دوران هشت سال دفاع مقدس را جانانه در برابر دشمنان متجاوز ایستادند قابل پذیرش هیچ کس نیست.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بر این اساس از وزیر علوم می‌خواهم در نخستین فرصت به این موضوع رسیدگی کرده و نتایج تلاش خود را اعلام کند.

عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان استان‌های ذکر شده در خصوص مکتوبه رئیس دانشکده منابع طبیعی یکی از استان‌های جنوبی کشور و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این نامه توهین‌آمیز اعلام نارضایتی کرده‌اند.

بر این اساس سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در نامه‌ای به مجتبی اعلایی استاندار ایلام ضمن پوزش و عذرخواهی از مردم استان ایلام توضیحاتی نیز داده است.

عبدالعظیم عاجیلی سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان خطاب به مجتبی اعلایی استاندار ایلام، اعلام کرده است: موضوع نامه ارسالی اینجانب به ریاست سازمان سنجش صرفا یک درخواست برای تعدیل سهیمه پذیرش داوطلبان بومی استانی در راستای افزایش درصد دانشجویان خوزستانی در دانشگاه به منظور کاهش مشکلات ناشی از کمبود امکانات رفاهی بوده که بار مالی زیادی برای دولت به وجود می‌آورد.

آجیلی توضیح داد است: افزون بر این، این درخواست نیز از سوی رئیس سازمان سنجش مورد موافقت قرار نگرفته است.

این مسئول ادامه داد: سالیان متمادی است که این دانشگاه پذیرای دانشجویان سراسر ایران اسلامی به ویژه دانشجویان استان‌های همجوار است و تاکنون هیچ‌گونه بی‌احترامی از سوی مسئولین استان، شهرستان و دانشگاه به قوم لر و سایر اقوام اصیل ایرانی با فرهنگ‌ها و خورده فرهنگ‌های مختلف نشده است.

آجیلی خاطرنشان کرده است: به جرات می‌توان گفت که استان خوزستان یکی از معدود استان‌های کشور از نظر کثرت، تنوع فرهنگی و قومی است، در این استان اقوام لر، بختیاری، عرب و ... سالیان متمادی با اتحاد وصف‌ناپذیری در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند، بدیهی است که افزایش سهیمیه بومی استانی سبب افزایش تعداد دانشجویان این اقدام در دانشگاه شده که شامل قوم شریف لر نیز می‌شود.

سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در پایان یادآور می‌شود: در خاتمه چنانچه از مکاتبات انجام شده این دانشگاه با سازمان سنجش سوء تعبیری صورت پذیرفته بنده با تمام تواضع ضمن فشردن دست تمام عزیزان آن منطقه از همگی پوزش می‌طلبم.
کد مطلب: 6966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *