۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰

آدم ربایی در بجنورد تکذیب شد

دادستان عمومي و انقلاب بجنورد با رد شايعه مربوط به كودك ربايي در اين شهر تصريح كرد: یک مورد مفقود شدن کودکی هشت ساله در یکی از روستاهای بجنورد توسط خانواده وی به دستگاه قضایی اعلام شده اما مدرکی دال بر آدم ربایی وجود ندارد.
میرعلم سیدی با رد شايعات درباره کودک ربايي در بجنورد عنوان كرد: آدم ربايي، مسئله اي نيست که بتوان آن را پنهان کرد ولي متاسفانه افرادي ناآگاهانه به شايعات دامن مي زنند.

وي اظهار داشت: شهروندان بدانند، با افرادی که مغرضانه دست به ناامنی می‌زنند، برخورد می‌شود و مسئولان هم قدرت برخورد با مظاهر ناامنی را دارند و با هیچ فردی در این رابطه تعارفی ندارند.

اين مسئول با تاکید بر اینکه انتشار شایعه‌ها، نگرانی‌ها را در زمینه کودک ربایی بیشتر کرده است، تصریح کرد: شناسایی افرادی که با شایعه پراکنی موجب ایجاد تشویش در فضای جامعه می‌شوند در دستور کار قرار گرفته است و با آنان برخورد می‌شود.

سیدی افزود: یک مورد مفقود شدن کودکی هشت ساله در یکی از روستاهای بجنورد توسط خانواده وی به دستگاه قضایی اعلام شده که تحقیق و بررسی این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی خراسان شمالی قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد گفت: تحقیقات پلیس در ارتباط با مفقود‌ شدن این کودک ادامه دارد اما مدرکی دال بر آدم ربایی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این پرونده روال قانونی خود را طی می‌کند، افزود: به غیر از پرونده مفقودیت این کودک هیچ پرونده دیگری مبنی بر گم شدن و یا آدم ربایی کودکان در استان رخ نداده است.

سیدی با بیان اینکه دستگاه قضایی و انتظامی اشرافیت اطلاعاتی و تسلط خوبی بر مجرمان در شهرستان دارد، تاکید کرد: دستگاه قضایی استان اجازه شرارت و ناامنی را به هیچ فردی نخواهد داد.

وی ایجاد فضای ناسالم و به خطر افتادن امنیت عمومی، ایجاد بدبینی و سلب اعتماد مردم از دولت مردان، گسترش ناامنی، ترس، اضطراب و نگرانی را از جمله آثار جبران ناپذیر این گونه شایعه‌پراکنی‌ها برشمرد و تاکید کرد: دستگاه قضایی از طریق رصدهایی که انجام می‌دهد با افرادی که به این شایعات دامن می‌زنند با قاطعیت و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از خانواده‌ها و همچنین مسئولان مدارس خواست تا فریب این شایعات را نخورند و خود و فرزندانشان را تحت تاثیر حرف‌های کذب قرار ندهند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، افزود: دستگاه قضایی در برخورد با جرایم خشن حساسیت ویژه‌ای دارد و با سرعت پرونده مجرمانی را که مرتکب این جرایم می‌شوند، مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

سیدی گفت: خراسان شمالی از نظر وقوع جرایم خشن در پایین‌ترین رتبه کشوری قرار دارد و بر اساس آمارهای موجود وقوع جرایم خشن نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری داشته است.

وی اظهار داشت: افرادی که حرمت‌ها و ارزش‌های جامعه را زیر پا می‌گذارند و با استفاده از ابزارهای مجرمانه دست به جرائم خشن می‌زنند و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند در کم‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می‌شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: پلیس برای حفظ امنیت جان و مال مردم همیشه آماده است و در برخورد با مجرمان خشن هرگز کوتاه نمی‌آید و در این مورد طرح‌های مستمری در طول سال اجرا می‌کند و افراد شروری که با اعمال مجرمانه خود تهدیدی برای جامعه ایجاد کنند، دستگیر می‌شوند.

دادستان شهرستان بجنورد بر برخورد جدی و قاطعانه با افراد مزاحم و زورگیر تاکید کرد و گفت: ما با افراد مزاحم نوامیس، زورگیر و مجرمان خشن هیچ تعارفی نداریم و بدون اغماض با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انتشار شایعه‌های مشابه در سال گذشته در ارتباط با افزایش قتل نگرانی‌ها در این زمینه را بیشتر کرده بود، افزود: طی سال گذشته نیز شایعه افزایش وقوع قتل‌ها نیز باعث نگرانی و ایجاد ترس در استان شده بود این در حالی بود که آمار قتل‌ها در بجنورد در سال ۹۱ نسبت به سال پيش از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشت.

سیدی با اشاره به اینکه شایعه از عمری کوتاه برخوردار است چون در مدت کم بی اساس بودن آن مشخص می‌شود، اظهار کرد: دین اسلام به منظور مبتلا نشدن مسلمانان به گناه شایعه سازی و شایعه پراکنی، به انسان توصیه می‌کند نسبت به آن چه که به آن علم و یقین ندارند، حرفی نزنند.

وی از شهروندان خواست تا هرگونه اطلاعاتی را در مورد افرادی که از روی عمد به شایعه پراکنی اقدام می‌کنند به سرعت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

مدتی است ماجرای کودک ربایی در شهر بجنورد دهان به دهان پیچیده است؛ ماجراهایی که با توجه به سابقه امنیت بالای این شهر برای هر شنونده‌ای قابل تایید نیست، با این حال تکرار این شایعات باعث نگرانی والدین به خصوص مسئولان مدارس شده است.
کد مطلب: 28816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *