۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۵
صالحی:

به دنبال عملی شدن پیشنهاد مرسی درباره سوریه هستیم

وزیر امور خارجه گفت: درصدد هستیم تا پیشنهاد مرسی برای حل بحران سوریه عملی شود، چراکه این پیشنهاد برای مدتی به حاشیه رفته بود.
ایسنا: علی‌اکبر صالحی که عصر سه‌شنبه در دومین روز اجلاس علما و بیداری اسلامی حضور داشت، در جمع خبرنگاران درباره این اجلاس خاطرنشان کرد: این جلسه و اقبالی که از علما شاهد هستیم، نشان می‌دهد که مردم و ملت‌های جهان اسلام برای خود یک الگو دارند به نام جمهوری اسلامی ایران.
او ادامه داد: برگزاری نشست علما و بیداری اسلامی نشان‌دهنده این امر است که ما آن چیزی را که دشمنان نمی‌خواهند، منتشر می‌کنیم و هم‌چنین ما حرفی را می‌زنیم که غربی‌ها نمی‌خواهند بازگو شود و به سمع و نظر دوستان اسلام می‌رسانیم.
صالحی درباره بحران سوریه و تشکیل هیات چهارجانبه برای حل این بحران گفت: مسوولان مصری به تهران آمدند و این کشور مبتکر پیشنهادی چهارجانبه بوده که متشکل از مصر، ایران، ترکیه، و عربستان است و تاکنون چند جلسه وزیران خارجه در این رابطه داشته‌ایم که در یک جلسه آن رییسان این کشورها حضور داشتند و هم‌چنان در حال پیگیری هستیم تا پیشنهاد مرسی عملی شود.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که مدتی بود پیشنهاد محمد مرسی تا حدی به حاشیه رفته بود، عنوان کرد: در تماسی که هفته پیش با وزیر امور خارجه مصر داشتیم، تقاضا کردیم پیشنهاد مرسی را فعال کنیم و در همین راستا چند روز پیش هیاتی از طرف رییس‌جمهور این کشور در رابطه با این موضوع به ایران آمدند.
او خاطرنشان کرد: همان‌طور که امروز اعلام کردیم، پیشنهاد شد جلسه چهارجانبه وزیران خارجه چه در تهران چه در هر کشور دیگری حتی عربستان برگزار شود و ما آمادگی لازم را داریم.
کد مطلب: 28864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *