۰
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴

انتقاد فلسطینی‌ها از مواضع مرسی علیه سوریه

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» در بیانیه‌ای اظهارات اخیر رئیس جمهور مصر را ناامید کننده و مملو از تحریکات و فتنه‌ انگیزی‌های مذهبی و دعوت به فتنه انگیزی و قتل و کشتار علیه ملت سوریه و تحریک علیه حزب الله خواند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رام الله، «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» - رهبری کل – به شدت از «جنبش حماس» به دلیل موضع‌ گیری‌های اخیرش انتقاد کرد و از این جنبش خواست درباره خطر افتادن به دام برخی سیاست‌ها هشدار داد که هدف آنها جدا ساختن قضیه فلسطینی از محیط عربی و اسلامی آن است.

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» - رهبری کل – با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، به «جنبش حماس» درباره خطر خروج از محور مقاومت که در ایران و حزب الله و سوریه نمود پیدا می‌کند، هشدار داد.

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» در ادامه هشدارهای خود به جنبش حماس تاکید کرد که جدایی حماس از محور مقاومت بدون تردید به قدرتمندتر شدن دشمن صهیونیستی و مزدورانش در رژیم‌های عربی و تجاوز و تعدی بیش از پیش آنها بر ملت فلسطینی و غلبه بر تمام موفقیت‌های ملی که تاکنون این ملت محقق کرده، منجر خواهد شد.

این بیانیه همچنین به اظهارات اخیر «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر نیز اشاره کرد و آن را سخنانی ناامید کننده و مملو از تحریکات و فتنه‌ انگیزی‌های مذهبی و دعوت به فتنه انگیزی و قتل و کشتار علیه ملت عربی سوریه و تحریک علیه حزب الله خواند.

براساس این بیانیه موضع حماس را باید در راستای موضع رئیس جمهوری مصر ملاحظه کرد، هنگامی‌که از حزب الله خواستار خروج از سوریه شد و این‌گونه موضع گیری‌های حماس را مواضعی خطرناک خواند که تنها تشدید اختلافات و قطب بندی‌های طایفه‌ای در منطقه خواهد شد و به رابطه فلسطینی با حزب الله مقاوم لطمه وارد خواهد کرد.

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» تاکید کرد که ملت فلسطینی از خودگذشتگی‌ها و فداکاری‌های بزرگ و عظیم حزب الله را که همچنان به آنها برای فلسطین ادامه می‌دهد، برای خود محفوظ می‌دارد و بدون تردید این حزب از هرگونه انگیزه‌ها یا اهداف حزبی یا مذهبی پاک و مبرا می‌باشد و این موضوعی است که تاریخ شرافتمندانه و غسل یافته با خون شهدای مقاومت آن را به اثبات می‌رساند و موجب بیداری و خیزش داخل فلسطینیان و تقویت اراده ملت مقاوم ما شد.

این جبهه در ادامه افزوده است: جنبش حماس از حجم و اندازه حمایت‌های بی‌نهایتی که حزب الله به این حزب تقدیم کرده به خوبی آگاه است و همواره این حزب را یاور فلسطین و قضیه فلسطین خود یافته است.
کد مطلب: 34130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *