۰
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۰

نخست وزیر سوریه در اعتراض به سخنان مرسی سالن اجلاس را ترک کرد

همزمان با سخنرانی محمد مرسی رئیس جمهور مصر درباره سوریه، هیئت دیپلماتیک سوریه به ریاست نخست وزیر این کشور، در اعتراض به سخنان مرسی، سالن اجلاس را ترک کرد.
نخست وزیر سوریه در اعتراض به سخنان مرسی درباره این کشور، سالن اجلاس سران جنبش عدم تعهد را ترک کرد. 

خبرنگار الجزیره از تهران خبر داد: همزمان با سخنرانی محمد مرسی رئیس جمهور مصر درباره سوریه، هیئت دیپلماتیک سوریه به ریاست نخست وزیر این کشور، در اعتراض به سخنان مرسی، سالن اجلاس را ترک کرد.

وی همچنین گفت: دو ملت فلسطین و سوریه برای کسب آزادی، قهرمانانه تلاش می کنند.اعلام همبستگی با مردم سوریه در مقابل حکومتی که مشروعیت خود را از دست داده است ، وظیفه اخلاقی است. از انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه به حکومت دموکراتیک و آزاد حمایت می کنیم.

مرسی اضافه کرد: باید سوریه را از ورود به جنگ داخلی یا تجزیه باز داشت. آماده همکاری برای جلوگیری از خون ریزی در سوریه هستیم. توقف این خون ریزی بدون دخالت تاثیر گذار و فعال همه ما امکان پذیر نیست. مصر آماده همکاری کامل با همه طرف ها برای توقف خون ریزی در سوریه است. آماده حمایت از سوریه جدید و آزاد هستیم.

مرسی در سخنرانی خود در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، حکومت سوریه را ظالم توصیف کرد و گفت حکومت سوریه مشروعیت خود را از دست داده است و مصر با ملت سوریه اعلام همبستگی می کند.

مرسی همچنین خواستار وحدت و یکپارچگی مخالفان حکومت سوریه شد.
کد مطلب: 4854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *