۰
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۲
عارف:

خاتمی بیاید انصراف می دهم

معاون اول دولت اصلاحات با تأکید بر حضور قطعی اصلاح طلبان در انتخابات گفت: آنچه در انتخابات ۸۸ رخ داد تخلف بود نه تقلب.
مهر: محمد رضا عارف ظهر جمعه در نشست با جمعی از اصلاح طلبان و فعالان سیاسی خراسان شمالی با تبیین فضای انتخاباتی کشور افزود: مشارکت در انتخابات به عنوان حضور در یکی از مهمترین صحنه های سیاسی کشور را حق خود می دانیم و حضورمان در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری کاملا جدی است.
وی فضای حاکم بر دانشگاهها و تشکل ها را در کشور فضای بی‌انگیزگی و بی تفاوتی عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد مدعی بودند که نباید به صحنه سیاسی آمد، چرا که هزینه‌های زیادی را در انتخابات سال ۸۸ پرداخت کردند.
معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به به انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: نظر نهایی دوستان اصلاح طلب این بود که درانتخابات حضور پیدا کنند اما به دلیل برخی تحلیل‌های غلط، اصلاح طلبان در انتخابات مجلس حضور جدی نداشتند.
وی افزود: به رغم اینکه بعد از هر انتخاباتی باید به سمت فضا سازی برای حضور در انتخابات بعدی رفت، اما عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشتباه بزرگی بود.
عارف با بیان اینکه حیات یک جریان سیاسی بستگی به حضور آن جریان در صحنه های سیاسی کشور دارد، اظهار داشت: قهر کردن به هر دلیل، کمک به جریان رقیب است و ما با شرکت در انتخابات باید این حضور را تثبیت کنیم
وی افزود: طی سالهای اخیر، تریبون حریف همواره تلاش داشت ناجوانمردانه هر اتهامی را به جریان اصلاح طلبان بزند.
معاون اول دولت اصلاحات حضور در انتخابات را علاوه بر مسئولیت ذاتی، هم حق و هم وظیفه عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم جریان اصلاحات را به نتیجه برسانیم، این جریان قطعا پیروز است.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر هیچ تریبونی برای اظهار نظر نداشته ایم افزود: البته درطی ۸ سال گذشته سعی کردیم تا سکوت اختیار کنیم که اگر چنانچه مشکلی پیش آمد نگویند جریان اصلاحات نگذاشت و از طرفی دولت هم بتواند کارهای خودش را انجام دهد.
عارف عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی را مرگ اصلاحات عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در انتخابات پیش رو شرکت نکنیم، آخرین میخ را خودمان به تابوت اصلاحات کوبیده ایم.
وی تصریح کرد: تلاش این است که با همه توان به میدان بیائیم و در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کنیم و مطمئنا اصلاح طلبان اکثریت کرسی های شوراهای اسلامی در کشور را بدست خواهند آورد.
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کرد: امیدواریم با حضور حداکثری و خلق حماسه سیاسی، بار سنگین اداره کشور را به عهده کسی بگذاریم که توانایی اداره آن را داشته باشد.
عارف با تأکید براینکه گفتمان انقلاب را دنبال می‌کند، گفت: ما خودمان را در مقابل نظام اسلامی "مادر" می دانیم نه "دایه" و شعار اصلاحات را همواره خط مشی اصلی انقلاب می دانیم.
وی در پاسخ به سئوالی از سوی یکی از حاضرین، رابطه سید محمد خاتمی با رهبر انقلاب را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: رابطه با رهبری در قانون اساسی مشخص شده و آقای خاتمی هیچ وقت مشکلی با رهبری نداشته است.
معاون اول دولت اصلاحات در مورد سلامت برگزاری انتخابات اظهار داشت: همه دست اندرکاران انتتخابات باید تلاش کنند تا از آرای مردم به خوبی حفاظت و صیانت کنند.
وی تصریح کرد: در صورت وجود هرگونه ای شائبه ای در مورد انتخابات، واکنش ما راههای قانونی خواهد بود و از طریق دستگاههای مربوطه آن را پیگیری می کنیم چرا که باور داریم، ظرفیت های قانونی درکشور راهگشاست.
وی در ادامه افزود: به اجماع اصلاح طلبان خوش بین هستم و در صورت حضور آقای خاتمی در انتخابات، از نامزدی خود کنار می روم.
کد مطلب: 29049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *