۰
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۷

احیای کابل جاسک- فجیره

در حالی که قرار بود با تخلیه آخرین ظرفیت‌ها، کابل خاطره‌انگیز جاسک فجیره برای همیشه از مسیر اینترنت ایران بیرون ‌رود، عضو هیئت مدیره زیرساخت می‌گوید: کابل جدیدی در مسیر کابل قدیمی برای اتصال با کشورهای خلیج فارس کشیده خواهد شد.
احمد پورنگ‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، از تجدید مسیر کابل جاسک‌ فجیره خبر داد و گفت: کابل جدیدی در مسیر کابل قبلی بین این دو منطقه کشیده خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این کابل بین شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و شرکت اتصالات امارات کشیده خواهد شد.

وی در خصوص ضرورت و علت تجدید این مسیر ارتباطی گفت: کابل جاسک فجیره و مسیر این کابل، ارتباط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس را برقرار می‌کند.

پورنگ‌نیا افزود: البته جاسک فجیره تنها مسیر اتصال ایران با کشورها حوزه خلیج فارس نیست بلکه ایران به عربستان و امارات از طریق کابل جاسک فجیره و با عمان و قطر از طریق کابل فالکون وصل است.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: از آنجا که ما نیز می‌‌خواهیم با کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط داشته باشیم و نیز با توجه به تمایل طرف خارجی تصمیم به انجام این کار گرفته شد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شد به کابل جاسک فجیره نیازی نیست و ظرفیت این کابل تخلیه شده، گفت: درست است که عملاً کابل جاسک فجیره را تخلیه کرده‌ایم اما بیشتر تخلیه ظرفیت بوده به این معنا که دیگر ظرفیت اینترنت را از این کابل نمی‌گیریم.
کد مطلب: 29414
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *